Avatar billede nicklasw Nybegynder
26. oktober 2004 - 20:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

gem en listview

hej experter.
titel'en siger næsten det hele jeg skal gemme en listview og jeg kan ikke finde ud af det.

TAK PÅ FORHÅND
Avatar billede unicron Nybegynder
27. oktober 2004 - 22:58 #1
Jeg er ny i vb.net
Men prøv at arbejde med denne, du kan jo skifte messageBox ud med noget andet:

    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As _
                              System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Dim item As ListViewItem
        Dim price As Double = 0.0
        Dim AllItems As ListView.ListViewItemCollection = _
            ListView1.Items
        For Each item In AllItems
            MessageBox.Show(item.SubItems(0).Text) 'Brug 1,2,3... for andre Items
        Next
    End Sub
Avatar billede nicklasw Nybegynder
28. oktober 2004 - 12:23 #2
TAK FOR SVARET.
jeg er ikke så god til at programering så vil du ikke lige forklare koden lidt for jeg kan ikke få den til at virke.
Avatar billede unicron Nybegynder
28. oktober 2004 - 17:16 #3
Oki :-)
Opret en WindowsAppl. med et stk. Buttom1 og et stk. ListView1.
Vælg 'View Code' på formen og indsæt flg:

    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        'Opret et nyt object af classen ListViewEtem
        Dim item As ListViewItem
        'Opret et object, og tildel den din ListView's Items Collection
        ' (eller 'CheckedListViewItemCollection' det er dem der er Checked
        Dim AllItems As ListView.ListViewItemCollection = ListView1.Items
        'Kør en 'For Each' på alle Items (poster om du vil)
        For Each item In AllItems
            'Item.SubItems(x) finder alle alle kolonnder. Text er værdien
            MessageBox.Show(item.SubItems(0).Text)
        Next
    End Sub

    Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load

        ' Set the view to show details.
        listView1.View = View.Details
        ' Allow the user to edit item text.
        listView1.LabelEdit = True
        ' Allow the user to rearrange columns.
        listView1.AllowColumnReorder = True
        ' Display check boxes.
        listView1.CheckBoxes = True
        ' Select the item and subitems when selection is made.
        listView1.FullRowSelect = True
        ' Display grid lines.
        listView1.GridLines = True
        ' Sort the items in the list in ascending order.
        listView1.Sorting = SortOrder.Ascending

        ' Create three items and three sets of subitems for each item.
        Dim item1 As New ListViewItem("item1", 0)
        ' Place a check mark next to the item.
        item1.Checked = True
        item1.SubItems.Add("1")
        item1.SubItems.Add("2")
        item1.SubItems.Add("3")
        Dim item2 As New ListViewItem("item2", 1)
        item2.SubItems.Add("4")
        item2.SubItems.Add("5")
        item2.SubItems.Add("6")
        Dim item3 As New ListViewItem("item3", 0)
        ' Place a check mark next to the item.
        item3.Checked = True
        item3.SubItems.Add("7")
        item3.SubItems.Add("8")
        item3.SubItems.Add("9")

        ' Create columns for the items and subitems.
        listView1.Columns.Add("Item Column", -2, HorizontalAlignment.Left)
        listView1.Columns.Add("Column 2", -2, HorizontalAlignment.Left)
        listView1.Columns.Add("Column 3", -2, HorizontalAlignment.Left)
        listView1.Columns.Add("Column 4", -2, HorizontalAlignment.Center)

        'Add the items to the ListView.
        listView1.Items.AddRange(New ListViewItem() {item1, item2, item3})

        ' Create two ImageList objects.
        Dim imageListSmall As New ImageList
        Dim imageListLarge As New ImageList

        ' Initialize the ImageList objects with bitmaps.
        imageListSmall.Images.Add(Bitmap.FromFile("C:\MySmallImage1.bmp"))
        imageListSmall.Images.Add(Bitmap.FromFile("C:\MySmallImage2.bmp"))
        imageListLarge.Images.Add(Bitmap.FromFile("C:\MyLargeImage1.bmp"))
        imageListLarge.Images.Add(Bitmap.FromFile("C:\MyLargeImage2.bmp"))

        'Assign the ImageList objects to the ListView.
        listView1.LargeImageList = imageListLarge
        listView1.SmallImageList = imageListSmall

        ' Add the ListView to the control collection.
        'Me.Controls.Add(listView1)

    End Sub

Håber du kan se dig ud at tingene!
Avatar billede nicklasw Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:04 #4
tak
det virker