Avatar billede ulrikp Nybegynder
26. oktober 2004 - 18:35 Der er 4 kommentarer

fortsæt efter x antal sek.

Har et script, som ska sende en mail afsted via en asp-side.

on error resume next

    dim mySmartMail
    set mySmartMail = server.createObject("aspSmartMail.smartMail")

    mySmartMail.charset = "ISO-8859-1"
    mySmartMail.server = mailhost
    mySmartMail.senderName = sName    mySmartMail.senderAddress = sAdr    mySmartMail.recipients.add recAdr, recName
    mySmartMail.subject = subject
    mySmartMail.body = body
    mySmartMail.sendMail

    if err.number <> 0 then
        response.write "Error: " & Err.description
    else
        response.write "An e-mail has just been sent to " & mySmartMail.Recipients.Item(1).Name & "."
    end if

    set mySmartMail = nothing

Mit problem er, at hvis der opstår en fejl, eksempelvis, hvis man forsøger at sende til én, som er udenfor det domæne, som aspsmartmail ligger på, står scriptet bare og kører og kører i browseren. Den ryger ikke engang ind i err.number <> 0?! Ka' man ikke på en eller anden måde, nøjes med at lade den vente i x antal sek. og fortsætte med koden der følger efter uden at sende mailen?
Jeg kan se, at man kan sætte mySmartMail.ServerTimeOut, men som default er den 20, hvilket jeg går udfra er sek., men den venter mere end 20 sek.! Den kører uendeligt... eller d.v.s. jeg har ladt den køre flere minutter uden, at der sker noget?!
Avatar billede tofte Juniormester
26. oktober 2004 - 19:31 #1
kender ikke lige så meget til det konkrete komponent, men prøv
mySmartMail.ServerTimeOut=40
Avatar billede ulrikp Nybegynder
26. oktober 2004 - 20:36 #2
den kører mere en 20 sek. og det hjælper ikke bare at sætte den op til 40 sek.
Avatar billede tofte Juniormester
26. oktober 2004 - 22:07 #3
beklager, havde ikke læst hele spørgsmålet. Så har jeg desværre ikke noget bud.
Avatar billede cpufan Juniormester
26. oktober 2004 - 23:20 #4
http://www.mistral.co.uk/support/howto/asp/aspSmartMail/SmartMail.htm

prøv evt. at tilføje contenttype, eller nogle af de andre
properties.