Avatar billede baitianlong Nybegynder
26. oktober 2004 - 17:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

lille logoff script virker ikke optimalt

Jeg har et lille log-off script, der skal smide brugeren tilbage til forsiden, de to funktioner ligger i en include-fil:

function checkSession() {
    if ($_SESSION['cmslogin'] != "ok"){
        header("Location: ".$_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."administrate.php");
    }

og:

function logOffUser() {
    session_destroy();
    checkSession();
}

Når jeg kalder min logOffUser fra en af siderne, sker der ikke noget, før man skifter side (eller reloader). Jeg kan ikke forstå at den ikke hopper til administrate.php automatisk ?!
Avatar billede dr^lotto Nybegynder
26. oktober 2004 - 17:15 #1
function logOffUser() {
    session_unset();
    session_destroy();
    header("Location: page.php"); # Kan dog unværes da man først fjerner alt hvad der ligger i _SESSION
}
Avatar billede baitianlong Nybegynder
26. oktober 2004 - 17:25 #2
Ok, den der unset var en vinder :) Så smid et svar - og tak for hjælpen...
Avatar billede baitianlong Nybegynder
23. november 2004 - 17:43 #3
Læg lige et svar, så lukker jeg spørgamålet :)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
29. januar 2005 - 21:40 #4
hva så der