Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. oktober 2004 - 15:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lave en Macro!

Hej

Jeg skal bruge en Macro, der popper op når et dokument åbnes. Den skal indeholde 4 felter som man skal udfylde (eller klikke ok til, hvis man tidligere har udfyldt dem) samt en OK knap. Fire tilsvarende felter bliver så udfyldt i dokumentet!

Jeg leder efter et eksempel eller en færdig kode. Det er vigtigt at koden er åben, så jeg selv kan rette i den.

Har aldrig programmeret i Visual Basic, så skal lige se noget kode, inden jeg begynder at rode i det!
Avatar billede japping Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:17 #1
Sådan lærer du det:
Optage en macro med nogle af de funktioner som du ønsker. Åben derefter macroen i VBA og lær den vej hvordan man programmerer i VBA.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. oktober 2004 - 20:42 #2
ja men det er jo også fint. Men når jeg vil have en pop up, når man åbner dokumentet, der skal udfyldes (4 tekst bokse) hvor fra værdierne så bliver sat ind i dokumentet! Ikke lige sådan at gøre ved at optage en macro!
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
26. oktober 2004 - 21:14 #3
Du kan lave en form i vba. vælg "Indsæt Userform". Her kan du lave dit vindue og sætte kontroller på. Skal makroen starte når nyt dokument laves skrives kaldet til formen i "New dokument" under "This dokument".
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. oktober 2004 - 23:05 #4
peter>> Kan du lave et dokument, med en sådan form, så jeg har noget kode at gå ud fra?
Avatar billede rvm Nybegynder
27. oktober 2004 - 08:54 #5
Skriv din email - så sender jeg et eksempel :-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. oktober 2004 - 11:36 #6
thusgaard (a) gmail (prik) com
Avatar billede rvm Nybegynder
27. oktober 2004 - 11:40 #7
Sendt
Avatar billede bimmer17 Nybegynder
15. november 2004 - 13:49 #8
kære rvm, jeg sidder med nøjagtigt det samme problem, kan jeg få dig til at sende eksempel til mig også :) jeg er villig til at oprette et spørgsmål så du evt. kan få point.

Mail er: bimmer(a)privat.tdcadsl(prik)dk
Avatar billede koehler Nybegynder
15. november 2004 - 15:11 #9
jeg sidder også og roder med vba, hvis jeg kunne få en kopi ville det være yderst værdsat. kenneth.koehler@nbg7.siemens.de

(hvorfor er det lige at i skriver jeres mailadresser sådan?!)