Avatar billede kongendk Nybegynder
26. oktober 2004 - 13:25 Der er 17 kommentarer

Kan ikke hente windows XP opdateringer

Hej
Jeg har windows XP som styresystem. Mit problem er at når jeg prøver at hente en opdatering hos microsoft skriver den: fejlnr 0x80072EE2.
Ved ikke om det har noget med dette at gøre men de sidste 5 dage har jeg ikke kunnet logge ind på min hotmail, den søger bare og skriver at siden ikke kunne findes. Ligeledes hvis jeg søger efter noget inde på den blå avis bliver den bare ved med at søge og skriver så til sidst at siden ikke kunne findes

Håber i kan hjælpe mig, på forhånd tak
Avatar billede starboy_dk Nybegynder
26. oktober 2004 - 13:27 #1
Er det en "falsk" version af styreprogrammet..

dsv. en brændt version?
Avatar billede resten Nybegynder
26. oktober 2004 - 13:28 #2
Prøv at tjekke din dato på computeren om den skulle være korekt.
Avatar billede kongendk Nybegynder
26. oktober 2004 - 13:30 #3
Ved det ikke rigtig da det er en pc som jeg har købt brugt og xp var installeret derpå
Avatar billede vejmand Juniormester
26. oktober 2004 - 13:30 #4
Avatar billede kongendk Nybegynder
26. oktober 2004 - 13:30 #5
Datoen er korrekt
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2004 - 13:36 #6
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2004 - 13:37 #7
Her står der alt hvad du behøver at vide for at kunne ret op på fejlen...
http://support.microsoft.com/?kbid=836941
Avatar billede hcma Novice
26. oktober 2004 - 13:58 #8
fejlnummeret fortæller at det er firewallen.
prøv først det som "vejmand" skriver:  slå din firewall fra og hvis det ikke hjælper, må du i gang med links fra "vejmand" og "dhil"
Men i 9 ud af 10 gange er det firewallen som forårsager problemet.
Avatar billede kramxel Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:08 #9
Søg på google efter SG TCP optimizer, download det, indstil maxMTU til 1492.

Så virker det.
Avatar billede yesbor Nybegynder
26. oktober 2004 - 23:51 #10
Har oplevet samme problemer på 2 forskellige PC'ere, som har én ting tilfælles. De kører på Webspeed fra TDC.

Gør du det kongendk ?

Har du fået løst problemet ? (evt. med SG TCP optimizer). På Windowsupdate's diskussionsforum er der nogle forslag som også omtaler maxMTU på 1492..
Avatar billede fastpoint Nybegynder
26. oktober 2004 - 23:54 #11
Du udelukker ikke rigtig situationer for os... har du tjekket din pc for virus? Jeg havde en virus engang som gjorde at min MSN ikke kunne se der var forbindelse til Internettet... og visse sider som google kunne jeg ikke loade. Ved ikke om fejl fejlnr 0x80072EE2. kunne stå for "ingen forbindelse fundet"
Avatar billede kongendk Nybegynder
27. oktober 2004 - 09:06 #12
Så er jeg tilbage
Jeg bruger webspeed fra tdc, og jeg har tjekket for virus og der er ingen ting.
Jeg prøver lige ovennævnte ting og så vender jeg tilbage.
Avatar billede yesbor Nybegynder
27. oktober 2004 - 12:46 #13
Jeg er ret sikker på at det hænger sammen med TDC's router til Webspeed. Jeg prøver i løbet af i dag at flytte én af de "fejlende" PC'ere til en alm. ADSL-forbindelse og tester om Hotmail og Windows Update virker her.

Prøv evt. at se nedenstående..
http://communities2.microsoft.com/communities/newsgroups/en-us/default.aspx?dg=microsoft.public.windowsupdate&mid=618b9c33-458e-4fed-ac58-ae009758aa2a
Avatar billede kongendk Nybegynder
27. oktober 2004 - 12:51 #14
Downloadede SG TCP optimizer, så nu spiller den 100%

1000 tak for hjælpen

Claus..
Avatar billede kramxel Nybegynder
27. oktober 2004 - 13:07 #15
Velbekommen.
Avatar billede yesbor Nybegynder
28. oktober 2004 - 17:24 #16
kramxel
du er en helt i det vestjyske - SG TCP optimzer løste også problemet for "mine" 2 PC'ere .... men kan du evt. forklare hvad det er vi gør ?
Hvad er "maxMTU" ? og hvorfor har det virkning på MS's servere ?
Avatar billede kramxel Nybegynder
29. oktober 2004 - 01:56 #17
Tak for det, men det vigtigste er at vi kan hjælpe hinanden. Desværre ved jeg ikke
hvad "maxMTU er for en værdi.Løsningen med at anvende SG TCP var faktisk tilfældig.
Jeg læste i et andet forum om en bruger, som havede problemer med at logge på visse
sider bl.a windowsupdate, rådet var at han via regedit kunne ændre nøglen "maxMTU.
Tilfældigvis huskede jeg at samme værdi var i SG TCP og vupti.

Hvad det er der giver fejl 0x80072EE2 på windowsupdate og samtidig gør at man ikke
kan logge på hotmailkontoen ville jeg gerne vide.

Måske kommer der nogle eksperter forbi med en forklaring.