Avatar billede money Nybegynder
09. marts 2001 - 15:30 Der er 20 kommentarer

Vb komponent!

JEg har brug for et komponent jeg kan bruge i visual basic....det skal kunne åbne en fil og så spytte en linie ud...

sådan jeg f.eks. kan skrive

msgbox ReadLine(\"C:\\autoexec.bat\",17)

i visual basic...

nåhh jo..den skal nok oxo kunne returnere et EOF på en eller anden måde...

håber der er en c++ haj der kan hjælpe mig :)
Avatar billede limemedia Nybegynder
09. marts 2001 - 15:40 #1
Avatar billede microtec Nybegynder
09. marts 2001 - 15:43 #2
Avatar billede devia Nybegynder
09. marts 2001 - 15:48 #3
Jeg vil nu gerne lave det for dig, hvis du kan forklare mig hvad et \"komponent\" er og består af og hvorledes du bruger det, jeg kender nemlig ikke en skid til VB og ikke ret meget til Visual Studio og Windows programmering endnu.
Avatar billede microtec Nybegynder
09. marts 2001 - 15:53 #4
devia >> Fint nok. Det kan bare ikke koste 2500 point ;o)
Avatar billede money Nybegynder
09. marts 2001 - 15:54 #5
devia...kanon!

hvis jeg siger ocx...er det så nemmere?

heh
Avatar billede kamikaze Nybegynder
09. marts 2001 - 17:44 #6
Så vidt jeg ved, kan et ActiveX-komponent (*.ocx) lavet i fx. C++-builder ell. Delphi bruges i VB. Du kan også lave dine egne ocx-komponenter i VB, men det skulle ikke være helt nemt - har jeg hørt!
Avatar billede microtec Nybegynder
09. marts 2001 - 18:40 #7
Det er skudt langt over målet at lave en ActiveX-komponent for at læse en linie fra en fil.

Det kan gøres med ganske få linie kode, det er derfor 2500 points er helt ude af popertioner.
Avatar billede devia Nybegynder
09. marts 2001 - 23:49 #8
microtec: What\'s it to you? Og hvad sætter dig i en position til at afgøre hvor MANGE point HVEM må udlodde for HVILKEN opgave?
Avatar billede microtec Nybegynder
09. marts 2001 - 23:55 #9
Sådan et spørgsmå underminer hele Ekspertens point-system. Diskussionen har været oppe mange gange.

En anden til er at det lugter langt væk af snyd.
Undre det dig ikke at en person, som aldrig har deltage i nogen spørgsmål pludselig opretter et spørgsmål, hvor han sætte alle sine points ind?
Avatar billede pheromaster Nybegynder
10. marts 2001 - 00:46 #10
Fuck nu af med dig money du er en taber af dimensioner - at udnytte eksperten og hvad du nu ellers har gjort er bare for meget! Her sidder vi og spinker og sparer vores point op, og gør andre glade og så kommer du her og smadrer hele ideen! Vi har ikke (jeg har i hvært fald ikke) brug for en såddan taber til, at smadre mit yndlingsforum! Har du forresten overhovedet nogen venner? Eller har du også udnyttet dem?

Fat mit budskab:

SKRID TABER!!!
Avatar billede devia Nybegynder
10. marts 2001 - 01:59 #11
pheromaster: Der er vel ingen grund til at opføre sig uforskammet!?
Har du et problem, så tag det op med Admin og lad være med at svine folk til før du har et gyldigt (bevist) grundlag.

Avatar billede wikings Nybegynder
10. marts 2001 - 03:30 #12
Fup & Svindel
Avatar billede moykal Nybegynder
10. marts 2001 - 16:22 #13
Utroligt at noget så banalt som point kan få folk op af stolen. Er det ikke bare vigtigt at besvare de spørgsmål folk har og så komme videre. Til dem der spørger til om denne eventuelle snyder har nogle venner kan jeg da kun sige: har den der siger det overhovedet et liv. Points my ass. Det er korrekt at spørgsmålet ikke er \"that sophisticated\", for hvis man er VB-mand ville man nok vide, hvorledes man bruger fil-system-objektet. Og det sjove ved det er også, at still spørgsmålet til C++-folk. Det er da mere et komponent/VB-spørgsmål (hvis det altså er berrettiget).
Avatar billede devia Nybegynder
12. marts 2001 - 14:16 #14
hmm..  pheromaster == money == dj_sweet eller hva?!?

http://www.eksperten.dk/spm/56066

hvem ellers?
Avatar billede moykal Nybegynder
12. marts 2001 - 14:23 #15
\"Ja det er altså bare for meget, at nogen snyder med det der point. Jeg har nemlig et liv, og det er derfor vigtigt for mig at få mange points på æg-sperten... men jeg skal NOK finde ud af hvem der snyder... og så siger jeg... så uddeler jeg morgen-sherifstjerner\". Altså hvis det er så vigtigt at være en haj, så gå da forhelvede ud på de rigtige developer sites og besvar spørgsmål der. Det giver godt nok som regel ikke points, men det flytter nok lidt mere. Sig mig er denne her sites hostet til, for og af gymnasie-hjemmeprogrammører, der vil være noget uden at gøre noget for det, eller er formålet at hjælpe hinanden - på lokalt plan? For pokker hvor nogle tumper, der kan gå op i den slags.
Avatar billede moykal Nybegynder
12. marts 2001 - 14:24 #16
Kan der ikke indstiftes en Sherlock Holmes pris til de velbegavede og travle mennesker, der til vi andres store held anvender en hel del af deres tid og værdifulde viden til vor bedste... for fanden tumper...
Avatar billede devia Nybegynder
12. marts 2001 - 14:30 #17
*LOL*  Er ikke helt sikker på jeg forstod hvad du lige skrev, men det lød sgu meget godt *G* ;-)
Avatar billede soepro Nybegynder
13. marts 2001 - 09:59 #18
Det kan simpelthen ikke passe, at man ikke kan læse filer over en vis størrelse i VB. Selv tage i 80\'ernes QBASIC kunne man læse filer der var ligeså store som hele harddisken (I know, det var ikke meget den gang !) ved blot at læse den een linie ad gangen.

Noget der ligner dette her må være muligt:
sOutPutFile = \"C:\\autoexec.bat\"
nOutputFile = FreeFile
bFound      = False;
iLinieNr    = 0;
Open sOutputFile For Input Shared As nOutputFile

Do While (Not EOF(nOutputFile)) and (Not bFound)
  Line Input #nOutputFile, sOutput
  iLinieNr = iLinieNr + 1
  If (iLinieNr = 17)
    bFound = True
  Endif
Loop
Close nOutputFile

Så indeholder strengvariablen sOutput linie 17 af autoexec.bat
Avatar billede microtec Nybegynder
13. marts 2001 - 10:08 #19
soepro >> Nej, det kan ikke passe vel. Nu læser du jo kun en linie ad gangen i dit eksempel, så er der i hvert fald ingen begrænsninger *gg*

Vi må håbe money ikke giver dig alle points for dit lette svar. Så risikerer du bare at få alle brugerne på Eksperten på nakken.
Det var egentligt derfor jeg sagde til devia at det var fint nok at han ville lave det, bare ikke til 2500 point. Det var ment som et godt råd. Jeg har flere gange set hvordan \"ulve-flokken\" hyler når der udeles MANGE points for et simpelt spørgsmål
Avatar billede xzxzx Nybegynder
07. august 2001 - 12:56 #20
Hmmmm....