Avatar billede peekay Nybegynder
26. oktober 2004 - 02:35 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at placere tekst

Så er den allerede gal igen!

Jeg skal hen over siden have placeret tre stykker tekst. De skal placeres cirka således:

Kant----tekst-----------tekst-------------------------tekst-kant

Hvordan er det man gør det. Jeg kan kun huske/finde ud af højre, venstre og i midten. Men som det ses er de flyttet i forhold til det.
Avatar billede roenving Novice
26. oktober 2004 - 02:38 #1
Hvad er logikken i at de skal placeres sådan ?-)

-- umiddelbart kan jeg forestille mig enten 3 kolonner i en tabel eller tre layers med faste størrelser og/eller en positionering ...
Avatar billede peekay Nybegynder
26. oktober 2004 - 02:58 #2
Det går ad h.... til.

Jeg har tre celler. Der skal så plaseres et ord i hver, så de står på række siden over. Allligevel ikke nødvendigvis som jeg skrev før. Det er vist ok at de står til højre, i midten og til venstre.
Men når jeg placere et ord i hver celle, står de således:

kantORD---------------------------ORD---------------ORD-----kant. Det forstår jeg ikke noget af ...
Avatar billede peekay Nybegynder
26. oktober 2004 - 03:00 #3
Jeg skal også have fundet ud af hvordan jeg længere nede på siden kvitter det første af ordene, uden at de to andre forrykker sig.
Avatar billede peekay Nybegynder
26. oktober 2004 - 03:02 #4
Går ud fra det er muligt, så jeg forhøjer lige pointtallet til 30. Har det ikke godt med at få en masse hjælp, uden at "yde" noget til gengæld.
Avatar billede roenving Novice
26. oktober 2004 - 03:06 #5
F.eks. med gammeldags html:

<table>
  <tr>
    <td align="left" width="150">ORD</td>
    <td align="center" width="*">ORD</td>
    <td align="left" width="150">ORD</td>
  </tr>
</table>

-- og der er ikke noget galt med 13 point for et let spørgsmål !-)
Avatar billede roenving Novice
26. oktober 2004 - 03:10 #6
-- og en anelse mere opdateret !-)

<table style="width:800px">
  <tr>
    <td style="border-left:1px solid red;text-align:left;width:150px">ORD</td>
    <td style="text-align:center;width:500px">ORD</td>
    <td style="border-right:1px solid red;text-align:left;width:150px">ORD</td>
  </tr>
</table>
Avatar billede peekay Nybegynder
26. oktober 2004 - 03:12 #7
Det kan jeg ikke få til at virke.
Avatar billede peekay Nybegynder
26. oktober 2004 - 03:16 #8
Nej, jeg tror det er håbløst når du ikke kan se det. Desværre.
Avatar billede roenving Novice
26. oktober 2004 - 03:16 #9
Har du prøvet den css-baserede udgave ?-)
Avatar billede roenving Novice
26. oktober 2004 - 04:05 #10
-- og en div-baseret kunne se sådan ud:

<div style="position:relative;width:800px;height:20px;border-left:1px solid red;border-right:1px solid red;">
  <div style="position:absolute;left:25px;">ORD</div>
  <div style="position:absolute;left:300px;">ORD</div>
  <div style="position:absolute;left:715px;">ORD</div>
</div>

-- hvor du så bare kan manipulere med alle længderne !-)
Avatar billede peekay Nybegynder
26. oktober 2004 - 06:00 #11
Det nytter intet. Der er i alle forslagene koder jeg ikke kender/har lært. Og når jeg ikke forstår dem ordentligt, kan jeg ikke finde ud af at bruge dem. Jeg har forsøgt med nogle af dem, men det virker ikke.

Jeg kommer vist ikke videre med den side. Og jeg var sågar lige begyndt. Hvilken triumpf!
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2004 - 09:30 #12
Så vil jeg anbefale at du går ind på www.html.dk og først læser deres HTML-tutorial, og derefter deres CSS-tutorial, så burde du være bedre udstyret til at lave HTML-markup.

Begge tutorials (eller artikel-serier, om du vil) er på dansk. Hvis du læser disse får du et godt grundlæggende kendskab til HTML og CSS - og det er ikke et skidt sted at begynde.
Avatar billede peekay Nybegynder
26. oktober 2004 - 20:45 #13
Ja det blir' jeg jo nok nød til.
Avatar billede peekay Nybegynder
30. oktober 2004 - 19:08 #14
.
Avatar billede roenving Novice
01. november 2004 - 05:27 #15
Tak for hjælpen ...