Avatar billede baltazar_ Nybegynder
26. oktober 2004 - 01:20 Der er 3 kommentarer

Kodestump virker ikke, hente valuta kurs fra nationalbanken ?

Hej, fandt denne kode her på siden og jeg syntes det er en gode måde for mig at hente dagens euro kurs. Men jeg kan ikke få den til at virke, jeg har gjort som der skrives men hos mig gir den en fejl. er der en der vik kontrollere den og evt. komme med en bemærkning til evt. problemløsning.

<ole>

Lav en fil, du kalder 'valuta.xsl'. Copy/paste denne kode ind i dokumentet:

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">
<xsl:template match="/">
  <html>
  <body>
    <table cellspacing="0" cellpadding="5" border="1">
      <tr bgcolor="#66ccff">
        <th align="left">Kode</th>
        <th align="left">Møntfod</th>
        <th align="right">Kurs</th>
      </tr>
      <xsl:for-each select="exchangerates/dailyrates/currency">
      <tr>
        <td><xsl:value-of select="@code" /></td>
        <td><xsl:value-of select="@desc" /></td>
        <td align="right"><xsl:value-of select="@rate" /></td>
      </tr>
      </xsl:for-each>
  </table>
  </body>
  </html>
</xsl:template>
</xsl:stylesheet>

Lav endnu et dokument med denne kode:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <title>Valuta Kurser</title>
<script type="text/JavaScript">
function getRates() {
    var xmlDoc = new ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM")
    xmlDoc.async = false
    xmlDoc.load("http://www.nationalbanken.dk/dndk/valuta.nsf/valuta.xml")

    var xslDoc = new ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM")
    xslDoc.async = false
    xslDoc.load("valuta.xsl")

    document.write( xmlDoc.transformNode(xslDoc) );
}
</script>
</head>
<body>

<div>
    <script type="text/javascript">getRates()</script>
</div>

</body>
</html>

Kald det, hvad du vil ... blot det hedder '.html' til efternavn - og læg det ved siden af .xsl-dokumentet. Det kan selvfølgelig også være et .asp-dokument, hvis det er det, du har brug for  ;o)
... voilà  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede stoffer Nybegynder
26. oktober 2004 - 02:31 #1
Nu har jeg ikke afprøvet dit eksempel, men er det ikke fordi du skal bruge XMLHTTP i stedet for XMLDOM

http://www.eggheadcafe.com/PrintSearchContent.asp?LINKID=490
Avatar billede stoffer Nybegynder
26. oktober 2004 - 02:33 #2
Iøvrigt vil jeg Kraftigt anbefale dig at bruge server side i stedet for client side. Jeg har f.eks. slået active X fra i min browser...
Avatar billede olebole Juniormester
04. november 2004 - 02:22 #3
<ole>

baltazar_ >> Det fungerer helt fint, men den skal køres lokalt. Den er ikke til WWW, som den er her  :)

stoffer >> Hvorfor dog ikke være lidt selektiv i stedet for at lukke af for alle ActiveX-objekter. Det begrænser jo f.eks. mulighederne for at bruge XML på klienten ganske væsentligt.
Der er masser af ganske uskadelige ActiveX-objekter. At udelukke dem alle, svarer vel lidt til ikke at ville have bord-, brød-, eller kokkeknive indenfor dørene, fordi man kan stikke folk død med dem  :)

Kan du så heller ikke se Flash-film? Flash-playeren (og MediaPlayeren) er jo også ActiveX-objekter

/mvh
</bole>