Avatar billede godtnok Nybegynder
14. oktober 1999 - 12:52 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Udskrift af Faktura

Jeg har lavet et faktureringssystem. Problemet er bare at jeg ønsker at kunne udskrive den aktuelle faktura og ikke som nu, hvor jeg udskriver alle fakturaerne for den pågældende dag.
Selve fakturaen bliver udskrevet via en rapport fra et "formularvindue".
Avatar billede hojben Novice
14. oktober 1999 - 13:05 #1
Du kan lave et felt der hedder Udskriv og lav den som et afkrydsningsfelt. I forespørgelsen fortæller du så at det kun skal være dem som har et kryds i dette felt du vil have med.. Lav rapporten.. Du kan sende den til mig så laver jeg det for dig hvis du vil..
Avatar billede godtnok Nybegynder
14. oktober 1999 - 13:14 #2
Du må meget gerne kigge på den og se om du kan løse prb. Send din e-mail adresse til jpt@mail1.stofanet.dk og jeg vil sende databasen til dig.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
15. oktober 1999 - 10:59 #3
Kan løsningen ikke komme her ???

Det kunne jo være at der var andre der kunne bruge den !!!
Avatar billede hojben Novice
15. oktober 1999 - 11:01 #4
Midgaardsorm >> Løsningen skal nok komme her, men jeg får først tid til at kigge på den i weekenden.

Avatar billede godtnok Nybegynder
15. oktober 1999 - 11:10 #5
Du kan evt. få en kopi af den database jeg har lavet. Med de modifikationer som hojben laver!
Avatar billede sdfh Nybegynder
16. oktober 1999 - 14:37 #6
Kan du ikke lave en faktura baseret på query, med et kriterie på fak.nr.
Så åbne formularen med fak.nr.
Avatar billede hnteknik Novice
21. oktober 1999 - 13:09 #7
Jeg har flere løsninger på udskrift af faktura fra formular, dropdown lister og søgeformularer.

Hvis højben ikke kommer med et godt svar, så prøv at sætte en knap på din formular. Knappen kalder din rapport med et 'where' filter, som begrænser sig til den unikke ID, du vel må have på din faktura (f.eks. faktura nr.)

Lav kaldet med preview eller direkte print.

Henrik
Avatar billede hojben Novice
21. oktober 1999 - 13:48 #8
hnteknik >> lav du den bare.. Jeg har simpelthen ikke tid..
Avatar billede godtnok Nybegynder
21. oktober 1999 - 14:30 #9
Jeg vil lige kigge på dit svar hnteknik for at se om det virker.
Avatar billede hnteknik Novice
23. oktober 1999 - 10:19 #10
OK - Ping mig, hvis du har problemer !

knappen skulle du uden problemer kunne lave via de indbyggede wizards. Der er en option for at lave et filtreret kald.

Henrik
Avatar billede godtnok Nybegynder
23. oktober 1999 - 11:11 #11
Jeg vil lige prøve det i dag eller imorgen... skal nok give lyd fra mig
Avatar billede godtnok Nybegynder
27. oktober 1999 - 21:44 #12
Jeg har brug for lidt mere hjælp... jeg kan desværre ikke finde ud af det endnu ;-(
Avatar billede hnteknik Novice
28. oktober 1999 - 21:23 #13
OK Har jeg forstået dig ret:

Du har en formular, som sammensætter en faktura. Datasættet har en unique ID, som identificerer fakturaen, du har fremme på skærmen.

Du har en rapportform, som side for side kan printe dine fakturaer. datasættet har en tilsvarende identisk ID (fx fakturanr) for hver faktura.

Lav to dummy knapper med noget tekst på 'print' og 'preview' og til kode ala følgende til klik eventen:

Private Sub Print_Click()
Dim Udsagn As String

    Udsagn = "[fakturanr] = Forms![Fakturaformnavn]![formens Fakturanr]"
    Visible = False
    DoCmd.OpenReport "Faktura", A_NORMAL, , Udsagn
End Sub

Private Sub Preview_Click()
Dim Udsagn As String

    Udsagn = "[fakturanr] = Forms![Fakturaformnavn]![formens Fakturanr]"
Visible = False
    DoCmd.OpenReport "Faktura", A_PREVIEW, , Udsagn

End Sub

Er det noget, du kan bruge

Henrik

Avatar billede olel Nybegynder
11. november 1999 - 16:43 #14
det er bare svært det her!!!!!!!!!!
Avatar billede godtnok Nybegynder
11. november 1999 - 17:11 #15
Ja, og jeg kan heller ikke rigtigt finde ud af det. Jeg er ked af at jeg ikke har svaret el. kommenteret dette emne yderligere.
Avatar billede hnteknik Novice
12. november 1999 - 16:13 #16
OK - så send mig en demo udgave (nedzippet) af din DB med faktura form og faktura 'rapport', så skal jeg kigge på det og sætte en knap på der gør ovenstående.

Henrik hnteknik@post4.tele.dk
Avatar billede godtnok Nybegynder
12. november 1999 - 16:30 #17
Du får lige en kopi af min database :-)
Avatar billede hnteknik Novice
14. november 1999 - 15:21 #18
Hej godtnok - jeg har først fået set på det nu og svaret/db'en er i din mail.

Jeg håber, at du kan læse den. Min version af Access97 er tilsyneladende nyere end din, da den konverterede og optimerede din database trods det, at du ingen moduler har i basen..

Jeg har rettet i din formular, en forespørgelse og din rapport og givet den endelsen -HEN.

1. Hovedproblemet var, at du have en dato forespørgelse gemt i din forespørgelse. Væk med den.
2. Du havde kaldt din formular med et forkert navn ' faktura-over' eksisterer ikke mere. Se/check altid  i objekt oversigten.
3. Du prøver at forespørge på en variabel i rapportens forespørgel, som ikke er kendt Faktura-ID (Du havde omdøbt den.)

Se om du kan blive klog på mine tilrettelser. Nu virker det ihvertfald.
Avatar billede godtnok Nybegynder
14. november 1999 - 21:22 #19
Tusind tak for din hjælp :-)
Hvis der er andre som ønsker en kopi af databasen, ligger jeg den gerne tilgængelig online.
Avatar billede hnteknik Novice
15. november 1999 - 19:21 #20
TAKKER ;-)

Henrik
Avatar billede olel Nybegynder
22. december 1999 - 10:40 #21
Jeg kan stadig ikke finde ud af det, jeg forstår ikke programeringssprog. Jeg har lavet min database udelukkende ved hjælp af den indbyggede vejledning. Jeg mangler kun det med at skrive en kontrakt ud i en rapport fra en knap i formularen. Kan nogen hjælpe mig???
Avatar billede hnteknik Novice
22. december 1999 - 19:53 #22
Kan du ikke downloade det, som godtnok har lagt ud ???

Hnerik
Avatar billede hojben Novice
22. december 1999 - 22:16 #23
Jeg ville oxi gerne se din DB.. Hvor har du lagt den henne???
Avatar billede hnteknik Novice
23. december 1999 - 22:07 #24
OK hojben, her er den ! (By separate mail)

olel, din mailbox kender jeg ikke, så...

God Jul

Henrik
Avatar billede godtnok Nybegynder
27. december 1999 - 23:27 #25
Her er linket til download af fakturasystemet:

http://www.netboligdesign.dk/fakturering/fakturering.zip

God fornøjelse :)