Avatar billede hmoeller Nybegynder
25. oktober 2004 - 20:54 Der er 19 kommentarer

Outlook vil ikke starte efter geninstallering?

Jeg har lige geninstalleret Office xp, men Outlook vil ikke starte..
Der kommer følgende meldning:

"outlook kan ikke startes. Den markerede eller der markerede emne kan ikke vises. Emnet kunne ikke åbnes. Prøv igen."

Efterfølgende kommer følgende besked:

"Standardmapperne til e-mailen kan ikke åbnes. Emnet kunne ikke åbnes. Prøv igen."

Jeg prøver igen, men med samme resultat.. intet sker. Jeg kan så åbne Outlook, men så "mangler" mapperne med indbakke osv, og Outlook ser næsten ud som stifinder??

Kan nogen hjælpe?

Møller
Avatar billede bennyn Nybegynder
25. oktober 2004 - 20:57 #1
Det ser ud til at din postfil enten er i stykker eller at den er slettet...
Prøv at søge efter scanpst.exe åben den, og scan din pst fil igennem og reparer den.
Avatar billede hmoeller Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:01 #2
Hvor ligger .pst filen normalt?
Avatar billede bennyn Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:03 #3
c:\documents and settings\ditbrugernavn\lokale indstillinger\application data\microsoft\outlook\outlook.pst
Avatar billede hmoeller Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:06 #4
hhmmmm der findes ingen .pst filer der.. hvad gør jeg så?
Avatar billede bennyn Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:07 #5
det kan godt være den er skjult
gå i funktioner - > mappeindstillinger - > vis -> vis skjulte filer og mapper
Avatar billede hmoeller Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:10 #6
nej den er aktiveret, så stadig ingen .pst fil...
Avatar billede hmoeller Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:13 #7
jeg har nogle gamle backup filer liggende.. blandt andet nogle .pst og nogle .dbf filer. Er det adressefiler eller hvad?
Avatar billede bennyn Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:13 #8
så er det nok derfor at dit postprogram ikke vil starte... Alt din mai l ligger i outlook.pst . har du en fra en backup ?
Avatar billede hmoeller Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:14 #9
ja men gammel desværre
Avatar billede bennyn Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:16 #10
skod... Hvordan forsvandt din pst fil.. Måske skal vi have fat i et tool der kan recover den
Avatar billede hmoeller Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:18 #11
aner det ikke men kan man ikke lægge en backup-fil over..?
Avatar billede bennyn Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:24 #12
backup fil ??? har du en fil der virker ?
Avatar billede hmoeller Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:29 #13
ja det tror jeg .. jeg har flere backup filer af typen .pst
Avatar billede bennyn Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:33 #14
joda så burde du kunne kopiere den ind og kalde den outlook.pst
Avatar billede hmoeller Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:38 #15
ok men jeg har ikke den sti du nævnte:
c:\documents and settings\ditbrugernavn\lokale indstillinger\application data\microsoft\outlook\outlook.pst

hov vent, der ligger sgu en fil der inde, men denkaldes for Filtype:Office-datafil
og Åbnes med: Programmet er ukendt... og jeg kan ikke finde Outlook på listen.

Håber ikke det er alt for forvirrende...
Avatar billede bennyn Nybegynder
25. oktober 2004 - 22:17 #16
lyder meget som outlook.pst, hvor stor er den?
Avatar billede bennyn Nybegynder
25. oktober 2004 - 22:20 #17
I outlook under funktioner - > indstillinger - > konfiguration af email - > klik på datafiler, Nederst hvor der står private mapper, er det den samme sti ?
Avatar billede hmoeller Nybegynder
25. oktober 2004 - 22:44 #18
3.17mb
og den sti har jeg ikke i min outlook
Avatar billede bennyn Nybegynder
25. oktober 2004 - 23:06 #19
Hvad hedder stien så i outlook