Avatar billede lingodingo Nybegynder
25. oktober 2004 - 18:23 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

math. Funktion som tager værdi før komma.

Så er den gal igen med ”nyrerne”, jeg kan ikke huske hvad den funktion heder som gør at jeg får tallet før kommaet (punktummet) uden at bruge integere().
Fx 2.9 hvor jeg kun skal bruge 2 tallet
J
http://www.balther.dk
Avatar billede blim Nybegynder
25. oktober 2004 - 19:06 #1
the floatprecision = 0 -- 0 decimaler efter kommaet.
Avatar billede lingodingo Nybegynder
25. oktober 2004 - 19:22 #2
ok, det er en metode jeg ikke har tænkt på, men der er også en math funktion... så undgår jeg at skifte floatprecision
J
Avatar billede kanding Nybegynder
25. oktober 2004 - 22:01 #3
Jeg er ikke sikker på om du vil runde alle tal op til nærmeste hele eller kun vil have tallet før punktum.
Hvis det er det sidste mener jeg ikke at der er en matematisk funktion. I JavaScipt er der Math.Round, Math.Floor og Math.Ceil. Dem kan du jo bruge i director mx 2004.

En anden metode kunne være at convertere tallet til en streng ala:

a = 2.9
a = string(a)
the itemDelimiter = "."
put a.item[1]

Did that help?
Avatar billede ask-m Nybegynder
26. oktober 2004 - 08:29 #4
"integer"

put integer(2.9)
-- 3

vær opmærksom på at funktionen afrunder tallet...

Ask-M
Avatar billede lingodingo Nybegynder
26. oktober 2004 - 09:28 #5
Blim & Kanding
Tak for de to løsninger som godt nok ikke er det jeg leder efter, men ind til videre...
Jeg ved der er en math funktion i Lingo men den står ikke beskrevet nogle steder. Jeg har brugt den før men kan ikke huske hvilket script den gemmer sig i.
Hvis du har den oplysning er der stadig point at hente...

ask-m
Tak for svaret men den kan ikke bruges da den runder op eller ned.
J