Avatar billede d0stuffz Nybegynder
25. oktober 2004 - 18:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Sætte font og font størrelse i Listbox

Jeg har lidt af et problem her med Access2000 og dens forståelse af OOP.

Jeg har oprettet en form til brug for udskrift. Jeg har querien oppe og køre, kommer med de rigtige værdier i den rigtige orden.
Mit problem kommer af at 1 kolonne skal skrives i en anden font (barcode/stregkode).

Jeg har ikke kunnet finde hvor jeg sætter den aktive række, som jeg skal rette i nu.
Jeg har fundet hvor jeg kan få værdier retur - column(kolonneX,rækkeY). Men jeg skal ikke bruge værdien 'ude',
jeg skal proppe værdien tilbage igen med en anden font og størrelse. Så det bliver klar til udskrift, om ganske få sekunder.

Indtil videre har jeg kunne lavet dette:

with barcodeFont
    ' hjælpen siger det skal være 3
        .ScaleMode = 3
    ' Min font hedder er sjovt navn
        .FontName = "C39HrP24DhTt"
    ' font størrelsen skal være min 32
        .FontSize = 32
end with

for hverRække=0 to maxLængde
    sæt feltet i column(1,hverRække) til barcodeFont
next hverRække
Avatar billede fdata Forsker
25. oktober 2004 - 18:48 #1
"Jeg har oprettet en form til brug for udskrift".
Normalt ville man jo oprette en rapport og ikke en form.

Hvis du smider felterne ind i en rapport, kan du bestemme skrifttype og -størrelse individuelt for hvert felt - helt uden VBA.

Prøv lige at forklare lidt mere.
25. oktober 2004 - 19:18 #2
Du kan IKKE vælge individuel skrifttyper i hver kolonne i en alm. access-listboks.

Brug tekstbokse, som FData skriver, i stedet.
Avatar billede fdata Forsker
25. oktober 2004 - 19:20 #3
>>Thomas
Måske er vi for sent ude  ;o)
(18:14:31: ..."Så det bliver klar til udskrift, om ganske få sekunder")
25. oktober 2004 - 19:23 #4
hmm....."bedre sent end aldrig"....eller måske ikke ;o)
Avatar billede d0stuffz Nybegynder
25. oktober 2004 - 20:03 #5
hehe

problemet er den listbox dækker over ca 3-4 A4 sider ... jeg vil MEGET gerne undgå at skulle oprette boxe til det hele ...

hmm måske skulle jeg overveje en "subform" ..
Avatar billede fdata Forsker
25. oktober 2004 - 21:23 #6
Det er stadig lidt uklart, hvad det er, du har gang i.
Hvis du har mange felter, kan du jo bruge guiden til at smide felterne ind. Så er der kun lidt flytteri tilbage.
.. og hvad er det for en listbox, der "fylder 3-4- sider"? Det er vel det samme felt, der bare vises mange gange ned over de 3-4 sider. Kan du ikke forklare lidt nærmere?
Avatar billede d0stuffz Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:55 #7
Jeg har ca 50-80 records (afhængig af tidsperioden). De skal skrives ud.

Område, nr(stregkode), beskrivelse, Pass/Fail*, Kommentar*, signatur*, rettelse*.

Dataene er dynamiske i natur, og de blir brugt til at lave rapporter som blir fyldt ud af arbejderne (*).

non (*) er databaser felter / information. For hver nr(stregkode) er der en forskellige beskrivelse, nogle nr er grupperet sammen i områder (4 stks).

Hvis informationen var statisk, ja en gruppe input bokse ville være perfect. Men det eneste statiske i siderne er henholdsvis header og footer.
25. oktober 2004 - 22:02 #8
hmmm, jeg er stadig ikke helt sikker på, hvad du ønsker.
Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men jeg har en dynamisk rapport liggende her: http://www.makeiteasy.dk/eksempler/Downloads.htm
(Den hedder noget med "Dynamisk rapport...."

Den skal stort set bare have leveret en postkilde, så tildeler den selv kontrolelementkilde til hver tekstboks.

/Thomas
Avatar billede d0stuffz Nybegynder
26. oktober 2004 - 09:30 #9
hmm ser interessant ud.
Avatar billede d0stuffz Nybegynder
26. oktober 2004 - 12:30 #10
Thomas ... lægger du et svar...

det er den rigtige retning, jeg skal bare lige have den til at acceptere mine input og ikke bare blinke tilbage til "design level".

Ville være rart hvis jeg kunne få den til at fortælle hvad problemet var. Det er lettere at rette et problem hvis du ved hvad problemet er.
26. oktober 2004 - 12:34 #11
enig :o)
26. oktober 2004 - 13:13 #12
Takker og bukker :o)