Avatar billede __diskotekpitz.dk__ Nybegynder
25. oktober 2004 - 10:21 Der er 12 kommentarer

Bærbar pc

Hej.

Jeg står nu og skal ud og kæbe ny bærbar pc. Mit krav er en maskine med centrino teknologien og en widescreen skærm. Jeg har haft lidt kig på HP Pavilion zt33368 til 12999,-

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06b/21115-314929-1308945-1308945-1308945-7222675-11918777.html

Er dette okay til prisen, eller er der andre alternativer? Nu går vi jo nærmere jul, og spørgsmålet er om priserne falder og nye modeller kommer på markedet. Vil være ked af hvis sådan en fætter faldt til 10000 en måned efter!

Hvad vil i gøre - vente eller købe :-) ?
Avatar billede extreme84 Nybegynder
25. oktober 2004 - 10:26 #1
Den er sgu god nok, men mon ikke den er lidt for dyr....i Bilka der har de et par HP til ca 10.000

Held og lykke :-)
Avatar billede johnny_eskildsen Nybegynder
25. oktober 2004 - 10:47 #2
Jeg ville vente og se om der kommer et tilbud i et af de størrer hypermarkeder, som extreme84 siger, som tit kan give en meget bedre pris end alm. computerforhandlere. Jeg ville personligt ikke vælge HP da der går alt for meget af prisen til at betale for navnet.
Avatar billede __diskotekpitz.dk__ Nybegynder
25. oktober 2004 - 10:50 #3
Ja det er selvfølgelig rigtigt, men tit så ser man også lidt mere familiepræget specifikationer i supermarkederne.
Har ellers bare hørt at HP er noget af det bedste man kan købe?
Hvor stor betydning har det om processeren har en 1MB cashe kontra 2 MB?
Avatar billede johnny_eskildsen Nybegynder
25. oktober 2004 - 10:54 #4
Jeg vil ikke kaste mig ud i en større forklaring men man vil kunne mærke markant forskel på 1 og 2 mb cashe. især på tunge programmer og i spil
Avatar billede johnny_eskildsen Nybegynder
25. oktober 2004 - 10:56 #5
ellers tjek hvad der er at finde på nettet. prøv denne side http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=48
Avatar billede __diskotekpitz.dk__ Nybegynder
25. oktober 2004 - 10:57 #6
Okay, så kan jeg regne ud jeg skal gå efter en 2MB cashe som den HP har. Vil bare ærgre mig hvis den falder for meget i pris i julemåneden :-(
Avatar billede johnny_eskildsen Nybegynder
25. oktober 2004 - 10:57 #7
I den avancerede søgning kan du indtaste præcis hvad du vil have og så får du alle bærbare med den konfiguration :)
Avatar billede johnny_eskildsen Nybegynder
25. oktober 2004 - 10:58 #8
det er nemlig tit også ret billigt at købe over nettet
Avatar billede __diskotekpitz.dk__ Nybegynder
25. oktober 2004 - 11:03 #9
Ja det er rigtigt! Nå men tak for svarene. Folk er selvfølgelig velkomne til at skrive hvis de har nogle kommentarer :-)
Avatar billede __diskotekpitz.dk__ Nybegynder
25. oktober 2004 - 11:07 #10
Nu kan jeg til at læse denne artikel:

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=19722

Vil det umiddelbart være dumt at invistere i sådan en notebook nu, hvis de falder i pris om en måned?
Avatar billede master-zalle Praktikant
25. oktober 2004 - 11:20 #11
Vent med at købe bærbare computere da priserne skulle falde fra 20 til 30% efter den første januar 2005 da nogle firmaer er gået sammen og der bliver mere konkurence inden for it
Avatar billede simon_iknow Nybegynder
26. oktober 2004 - 11:34 #12
Det er nemlig rigtig. Mener at Acer allerede har dumpet priserne, og Dell har annonceret at de vil dumpe priserne med 15-20 procent. Så der vil være rigtig rigtig mange penge at spare, hvis du kan vente lidt.