Avatar billede pagh80 Nybegynder
25. oktober 2004 - 10:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Print: Hvordan fjernes default text i header og footer?

Jeg bruger .Net C# til at lave en side som jeg skal printe ud, men der bliver lavet en default header og footer som jeg ikke vil have med i min udprintning.
her er et billede af hvordan det ser ud på nuværende tidspunkt:
http://img93.exs.cx/img93/1146/printlayout.jpg

Det er fint at der står side 1 af x og datoen(hvis der er muligt vil jeg heller have datoen øverst og side tal nederst), men det andet tekst, vil jeg gerne have fjernet, jeg ved bare ikke hvordan. :(

Håber på at der er nogle der kan hjælpe mig.
Avatar billede djdikarl Nybegynder
25. oktober 2004 - 10:25 #1
Ved ik om det er det du mener, men gå ind i filer og vælg udskriv og vælg fanebladet Font, sæt hak ved Print true type as graphics.
Avatar billede sovsekoder Nybegynder
25. oktober 2004 - 10:29 #2
Det er en web side du printer? jeg ved at header og footer kan fjernes vha. registry keys for IE, jeg ved ikke med andre browsere. Hvis det er en webcontrol på en windows form, kan du godt skifte registry keys. Ellers kan du prøve at kigge på "Print Templates", jeg har aldrig rigtigt være godt inde i dem. Men ideen er at IE6 giver dig mulighed for at lave et skræddersyet layout af dit print (hvor header/footer bl.a. kan fjernes...)
Avatar billede sovsekoder Nybegynder
25. oktober 2004 - 10:30 #3
du kan prøv google, og søge efter "print template" og IE
Avatar billede pagh80 Nybegynder
25. oktober 2004 - 10:34 #4
En lille forklaring på hvad programmet gør: Laver en tabel over brugere i en organisation. hvis jeg ønsker at printe tabellen ud, findes der en knap som åbner en printer venlig side. Denne side skal printes ud, så jeg ønsker ikke at gå ind og manuelt ændre noget før jeg kan printe siden ud i det format jeg ønsker. Her er min html kode af den side som i kan se på billedet:

<%@ Page language="c#" Codebehind="mailUsagePrint.aspx.cs" AutoEventWireup="false" Inherits="MailboxUsage.WebForm1" %>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN" >
<HTML>
    <HEAD>
        <title></title>
        <meta name="GENERATOR" Content="Microsoft Visual Studio .NET 7.1">
        <meta name="CODE_LANGUAGE" Content="C#">
        <meta name="vs_defaultClientScript" content="JavaScript">
        <meta name="vs_targetSchema" content="http://schemas.microsoft.com/intellisense/ie5">
    </HEAD>
    <body MS_POSITIONING="GridLayout">
        <FORM id="Form1" method="post" runat="server">
            <DIV style="Z-INDEX: 101; LEFT: 0px; WIDTH: 651px; POSITION: absolute; TOP: 0px; HEIGHT: 90%"
                ms_positioning="GridLayout">
                <asp:Image id="Image2" style="Z-INDEX: 101; LEFT: 0px; POSITION: absolute; TOP: 0px" runat="server"
                    ImageUrl="file:///C:\Inetpub\wwwroot\MailboxUsage\logoDIR2.JPG"></asp:Image>
                <asp:Label id="Label_orgPrint" style="Z-INDEX: 102; LEFT: 16px; POSITION: absolute; TOP: 72px"
                    runat="server" Width="120px" Font-Names="Arial" Font-Bold="True" Font-Underline="True"
                    Font-Size="Small"></asp:Label>
                <DIV style="Z-INDEX: 103; LEFT: 48px; WIDTH: 600px; POSITION: absolute; TOP: 104px; HEIGHT: 118px"
                    ms_positioning="FlowLayout">
                    <DIV style="WIDTH: 328px; HEIGHT: 40px" ms_positioning="FlowLayout">
                        <asp:Table id="TableUser" runat="server" Width="440px" Height="24px" HorizontalAlign="Left"
                            GridLines="Vertical" BorderColor="Black" BorderStyle="Solid" BorderWidth="1px" CellPadding="0"
                            CellSpacing="0" Font-Names="Arial">
                            <asp:TableRow BorderWidth="1px" BorderColor="Black" BorderStyle="Solid" HorizontalAlign="Left"
                                ID="TR_1">
                                <asp:TableCell BorderStyle="Solid" BorderWidth="1px" BackColor="#C0C0FF" Width="260px" Font-Size="Small"
                                    Font-Names="Arial" Font-Bold="True" BorderColor="Black" Text="Navn:"></asp:TableCell>
                                <asp:TableCell BorderStyle="Solid" BorderWidth="1px" BackColor="#C0C0FF" Width="170px" Font-Size="Small"
                                    Font-Names="Arial" Font-Bold="True" BorderColor="Black" Text=" Anvendt plads(MB)"></asp:TableCell>
                            </asp:TableRow>
                        </asp:Table></DIV>
                    <DIV style="WIDTH: 600px; POSITION: relative; HEIGHT: 56px" ms_positioning="GridLayout">
                        <asp:Label id="Label_totalMBUsage" style="Z-INDEX: 101; LEFT: 320px; POSITION: absolute; TOP: 16px"
                            runat="server" Font-Names="Arial" Font-Bold="True" Font-Underline="True">Total ialt:</asp:Label>
                        <HR style="Z-INDEX: 102; LEFT: 296px; POSITION: absolute; TOP: 8px" align="right" width="40%"
                            color="#006633" SIZE="2">
                        &nbsp;
                        <asp:Label id="Label_totMBUsage" style="Z-INDEX: 103; LEFT: 400px; POSITION: absolute; TOP: 16px"
                            runat="server" Width="96px" Font-Names="Arial" Font-Bold="True"></asp:Label></DIV>
                </DIV>
                <asp:Label id="Label_errorMsgPrint" style="Z-INDEX: 104; LEFT: 144px; POSITION: absolute; TOP: 72px"
                    runat="server" Width="488px" Height="32px"></asp:Label>
            </DIV>
        </FORM>
    </body>
</HTML>
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
25. oktober 2004 - 10:36 #5
Avatar billede pagh80 Nybegynder
23. november 2004 - 10:15 #6
lukker spørgsmålet