Avatar billede blod_1 Nybegynder
24. oktober 2004 - 22:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Deaktivere en knap via 2 felter.

Jeg står og skal bruge et lille script. Det skal kunne deaktivere en knap så man ikke kan trykke videre uden at der er skrevet noget i det input felt og det textarea der er på siden.

Ind til videre har jeg dette:

<script language="javascript" type="text/javascript">
function buttondis() {
if (document.getElementById("overskrift").value == "")
        { document.getElementById("submit").disabled = true; }
    else
        { document.getElementById("submit").disabled = false; }
}
</script>

men det gælder kun for input feltet.

Jeg har disse to felter:

<input onkeydown="buttondis()" onkeyup="buttondis()" type="text" name="overskrift" class="forms" style="WIDTH: 180px; HEIGHT: 22px">

og

<textarea onkeydown="buttondis()" onkeyup="buttondis()" class="forms" name="Tekst" rows="8" cols="28"></textarea>

Der skal stå noget i begge før "<input type="submit" value="  Opret  " class="btn" id="subject" name="submit">" må kunne aktiveres.

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede jlykkegaard Nybegynder
24. oktober 2004 - 22:52 #1
<html>
<head>
</head>
<body>
<script language="javascript" type="text/javascript">

function buttondis() {
if ((document.getElementById("overskrift").value != "") && (document.getElementById("Tekst").value != ""))
        {
        document.getElementById("submit").disabled = false;
        }
    else
        {
        document.getElementById("submit").disabled = true;
        }

</script>

<input onkeydown="buttondis()" onkeyup="buttondis()" type="text" name="overskrift" class="forms" style="WIDTH: 180px; HEIGHT: 22px">

<textarea onkeydown="buttondis()" onkeyup="buttondis()" class="forms" name="Tekst" rows="8" cols="28"></textarea>
<input type="submit" value="  Opret  " class="btn" id="subject" name="submit" disabled="true">
</body>
</html>
Avatar billede blod_1 Nybegynder
24. oktober 2004 - 22:57 #2
Tak, så let kunne det jo gøres... Jeg har ellers bikset så meget med det pjat, og løsningen tog jo kun et par minutter...