Avatar billede baitianlong Nybegynder
24. oktober 2004 - 18:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hent POST variablernes navne (og værdier)

Hvordan får man fat i navnene på variablerne i POST.

Jeg har en liste hvor man kan ændre "prioritet" på et billede:

print "<input type=\"text\" name=\"".$file."\" value=\"".getPriority($file)."\" size=\"2\" maxlength=\"3\"></td></tr>"

Den er i en løkke, så der kommer altså nogle variabler med, der hedder f.eks "billedeafhest.jpg=3"

Jeg skal så have fat i både navnet og værdien:

Sådan her kan jeg få fat i alle værdierne:

foreach($_POST as $filprio)

...men hvordan får jeg fat i hhv. filnavn og prioritet på hver variabel ??
Avatar billede plx Nybegynder
24. oktober 2004 - 18:57 #1
foreach($_POST as $filnavn=>$filprio)
Avatar billede sitzz Nybegynder
24. oktober 2004 - 18:57 #2
foreach ($_POST as $key => $value) {
  $filnavn = $key;
  $filprio = $value;
}
Avatar billede bojo Nybegynder
24. oktober 2004 - 18:57 #3
foreach($HTTP_POST_VARS as $Key=>$Value)
    {
        print("\r\n<br>$$Key = $Value");
        $$Key = $Value;
    }
Avatar billede sitzz Nybegynder
24. oktober 2004 - 18:58 #4
:D
Avatar billede plx Nybegynder
24. oktober 2004 - 19:02 #5
I skal ikke være så kede af det, jeg fik 13 i maskinskrivning :)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
24. oktober 2004 - 20:44 #6
Jeg kan godt se at jeres forslag virker (jeg har prøvet med 1. kommentar fra plx)... Men jeg har et nyt problem så:

billedeafhest.jpg bliver lavet om til billedeafhest_jpg, når den sendes med som POST. Derfor virker min opdaterPrioritet($filename, $fileprio) ikke, da der ikke er nogen fil, der hedder det !! Hvordan skal jeg få sidste _ ændret til . igen, når jeg fanger variablen?

foreach($_POST as $filnavn=>$filprio) {
  print $filnavn."<br>"; //SKRIVER MED UNERSCORE I STEDET FOR PUNKTUM
  print $filprio."<br>";
  opdaterPrioritet($filnavn, $filprio);
Avatar billede bojo Nybegynder
24. oktober 2004 - 20:51 #7
<?php

$txt = "ddgdgdfg_jpg";

$ext=substr($txt, -3);
$txt=trim($txt, "_".$ext).".".$ext;

echo $txt;

?>
Avatar billede baitianlong Nybegynder
24. oktober 2004 - 20:56 #8
Det var smukt. Vil plx og bojo smide et svar ? :) (beklager sitzz, 25 sekunder var pludselig meget - håber det er ok :)
Avatar billede bojo Nybegynder
24. oktober 2004 - 20:59 #9
nej tak
Avatar billede plx Nybegynder
25. oktober 2004 - 14:53 #10
svar smidt