Avatar billede tumpejoe Nybegynder
24. oktober 2004 - 16:56 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Unable to validate data-fejl

Hej eksperter
Jeg har et system opbygget i asp.net, og vores host har lige fået opdateret til nyeste .NET version.

Der er nu blot opstået det problem at hver eneste gang man forsøger at bruge en funktion (en server-side sub kaldt af et eller andet object på en webside) får jeg følgende fejl:

"Unable to validate data"
An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Fejlen opstår blandt andet når man forsøger login, men også ved alle andre "postback"-funktioner

Håber på et hurtigt svar!

Jacob
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. oktober 2004 - 16:58 #1
kan du ikke smide det trace der henvises til "below".
mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. oktober 2004 - 16:59 #2
faktisk vil jeg gerne have hele fejlen.... der står normalt også hvilken version af frameworket der har genereret den.
mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. oktober 2004 - 17:01 #3
du har et link.... så kan jeg jo sådan set selv prøve :o)
(har du direkte kontakt med din host... der er en ting der kunne være rar at få at vide)
Avatar billede tumpejoe Nybegynder
24. oktober 2004 - 17:05 #4
Ja, jeg har direkte kontakt med min host.
Stien er http://ligeiface.dk og du kan jo forsøge dig med hvilken som helst af funktionerne på forsiden du har lyst til. Også gerne loginnet.
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. oktober 2004 - 17:09 #5
må jeg se den web.config du bruger ?
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. oktober 2004 - 17:10 #6
men borset fra det er det udelukkende login-funktion jeg har ramt fejlen på indtil videre... har du noget andet jeg kan prøve som altid genererer fejlen hos dig ?
mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. oktober 2004 - 17:11 #7
og lige nu får jeg den for øvrigt heller ikke når jeg prøver login...
mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. oktober 2004 - 17:13 #8
hmmm.... nu kommer den igen. altid lækkert med en periodisk fejl :o)
bruger i en stateserver ?
mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. oktober 2004 - 17:14 #9
(og har i verificeret at det forslag der står i fejlmeldingen er irrelevant ?)
Avatar billede tumpejoe Nybegynder
24. oktober 2004 - 17:18 #10
<system.web>
        <customErrors mode="Off" defaultRedirect="error.aspx"/>
        <compilation defaultLanguage="VB" debug="true"/>

      <authentication mode="Forms">
        <forms name=".LIGEIFACE" loginUrl="login.aspx" protection="Validation" timeout="15" />
      </authentication>
      <authorization>

        <deny users="?" />
      </authorization>
    <globalization requestEncoding="UTF-8" responseEncoding="UTF-8" culture="da-DK" uiCulture="da-DK" />
    </system.web>

Og så har jeg nogle enkelte "location"s for et par andre sider, men de har ikke noget med det at gøre...
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. oktober 2004 - 17:21 #11
Jeg tror denne her kunne være noget (det er et hotfix) :
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;831150#appliesto
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. oktober 2004 - 17:23 #12
nej vent... den giver ikke mere end det i allerede har (altså i stacktracet).
Avatar billede tumpejoe Nybegynder
24. oktober 2004 - 17:24 #13
Har kigget på det, men det eneste jeg kan se det hotfix gør, er at udvide fejlmeddelelsen med et par ekstra kryptiske fejlkoder... :(
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. oktober 2004 - 17:26 #14
jepper... men det kan også være fint nok, bortset fra at det ser ud til i har dem i forvejen :o)

men... har i checket om det er forslås kunne være relevant.
bruger i stateserver - eller cluster ?

mvh
Avatar billede tumpejoe Nybegynder
24. oktober 2004 - 17:31 #15
Aner det ikke! :( Har du nogen idé om hvad det betyder?
Prøver lige at høre med vores host, men er ikke sikker på det er noget vi kan bruge til noget :'(
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. oktober 2004 - 17:36 #16
det er nok heller ikke særlig sansynligt at det er tilfældet... men du må meget gerne lige høre ham... det ville være rart lige at få afklaret om han på fejlmeddelelsen alene kan fikse det.
(altså denne her : 1) If this is a cluster, edit <machineKey> configuration so all servers use the same validationKey and validation algorithm.)
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. oktober 2004 - 17:39 #17
sådan lidt hurtigt forklaret betyder det at du har flere servere der agerer som én. du kan skalere op på den måde.... altså hvis du på et tidspunkt får så mange brugere at de allesammen skal vente for længe, så kan du sørge for at der er flere maskiner til at klare opgaven (google har f.eks. 60.000 stykker :o)
mvh
Avatar billede tumpejoe Nybegynder
24. oktober 2004 - 17:40 #18
Ja, men jeg har talt med dem derude om fejlen, og det er ikke umidbart noget de kan finde hoved eller hale i :(

De kører Plesk (7.1 tror jeg) og den laver jo selv nogen opdateringer en gang i mellem... Det er en anelse irriterende ikke at vide hvad fanden der er galt! Om det er ens egen kode eller det er serveren. Men som jeg ser det er det umidbart noget på serveren.

Min første tanke var at der måske var en måde i web.config at slå den der berømte "validation" der failer fra på?
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. oktober 2004 - 17:45 #19
damn.... jeg har meget dårlige erfaringer med plesk (hvilket vil sige at jeg har dårlige erfaringer med ét andet setup... der genereres også konstant fejl, som ikke opstår i udviklingsmiljøet.

er det moduleweb der er jeres host ?
Avatar billede tumpejoe Nybegynder
24. oktober 2004 - 17:50 #20
hehe yes
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. oktober 2004 - 17:56 #21
fedt...
der er ikke nogen tilsvarende problemer i udviklingsmiljøet vel ?
mvh
Avatar billede tumpejoe Nybegynder
24. oktober 2004 - 18:08 #22
aner det ikke... har ikke testet på andre servere (det bliver lidt noget rod med mysql'en så). Så jeg skriver direkte til server.
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. oktober 2004 - 18:16 #23
til at starte med kan du jo bare fortsat koble op mod den myssql du har hos moduleweb - også under udvikling, men sådan helt generelt ville jeg selv være lidt ked af kun at have et releasemiljø - men pyt nu med det.

det er hos samme host jeg har set nogle tilsvarende problemer, men hvis det skal påvises at det er noget de skal fikse hos dem, skal du nok kunne vise at du kan få det til at køre hos dig selv på samme framework.

jeg har snakket med dem et par gange, og de er jo nogle mægtig fine mennesker, og jeg tror at de vil gøre hvad de kan for at løse problemet - hvis det kan påvises at det ligger hos dem.

mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
30. oktober 2004 - 17:16 #24
jeg snakkede med dem igen for et par dage siden - og der er fundet nogle fejlmeldinger frem til plesk-drengene (ikke connectionfejl - men det lidt mere kryptiske framework-fejl som invalid viewstate og den slags).
jeg har ikke hørt noget fra dem, men på det andet site jeg snakkede om sad jeg en times tid en aften og surfede rundt på den uden at der kom fejl, så det er muligt at der er sket et eller andet, men det er ikke noget jeg ved.
men det ser jo ikke ud til at det går særlig godt hos jer :o(
mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
06. november 2004 - 00:04 #25
tumpejoe ?
Avatar billede tumpejoe Nybegynder
07. november 2004 - 09:01 #26
Ja... jeg har stadig ikke fundet fejlen på problemet :(
Nu siger de det kan have noget med mine database connections at gøre... at de ikke bliver lukket rigtigt måske?
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. november 2004 - 11:37 #27
jeg kan godt lave et testsetup her (også med MySql), hvis du vil have checket det - men så er vi lidt ude over hvad der kan lægges ind under eksperten.
mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
01. juli 2007 - 08:28 #28
Jacob?
... Et svar hvis noget her var anvendeligt.
Mvh