Avatar billede sorensen_dk Nybegynder
24. oktober 2004 - 15:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

indlæse et billede ind i en applet som JLabel.setIcon

hej jeg forsøger at indlæse et billede i en applet.

jeg har forsøgt at smide det ind i et JPanel, Canvas og en Jlabels paint metode, det virker fint i eclipse men den vil ikke vise grafikken når jeg afprøver appletten i en browser.

derfor er jeg gået over til at prøve med JLabel.setIcon("billede.jpg") men jeg får denne fejl:

en java.security.AccessPermissionException: acces denied på fil billede.jpg

billedet ligger på min egen apache server som kører på OS X hvis det hjælper nogen.

stien til billedet er ikke fuldstændig angivet da det ligger i samme mappe som appletten.

andre forslag til at putte grafik ind i en container i en applet er også velkommen, men jeg skal bare kunne tegne med drawString() ovenpå.

jeg håber i kan hjælpe mig
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2004 - 15:50 #1
Prøv:

dinlabel.setIcon(new ImageIcon(getClass().getResource("billede.jpg")));
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2004 - 15:50 #2
Jeg tror at din kode forsøger at hente filen på client PC fremfor fra
din web server.
Avatar billede sorensen_dk Nybegynder
24. oktober 2004 - 15:59 #3
tak, det var lige det der var problemet... smid et svar og så får du points :)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2004 - 16:00 #4
svar