Avatar billede floetti Nybegynder
24. oktober 2004 - 00:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål vedr. substr og html_entity_decode

Hej...

Jeg har er lille problem med substr, da jeg skal hente tekst ud fra en database. Jeg har lavet det sådan at al tekst som bliver lagt i databasen, vil blive lavet til "htmlentities".

Fx. kommer ' 17" skærm ' til at blive ' 17" skærm '

Mit problem er når teksten skal "substr":

om det står substr("17" skærm", 0, 5);, vil resultatet blive 17&qu ... kan man ikke lave et eller andet smart for at scriptet enten fjerner den stump "&qu" eller skriver den færdig og så stopper??

På forhånd tak

//floetti
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. oktober 2004 - 00:06 #1
Du kunne lave det på den måde, at din htmlentities kun bliver kaldt
ved visning, og ikke før det lægges i databasen.
Avatar billede floetti Nybegynder
24. oktober 2004 - 00:12 #2
Jeg har haft problemer med at lægge tekst som indeholder " tegn, fordi databasen slår fejl om ikke teksten bliver lavet om...

Er det det du mener at jeg skal gøre??
Avatar billede floetti Nybegynder
24. oktober 2004 - 00:12 #3
teksen som vises er lagt i databasen i forvejen, nu skal den hentes igen...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. oktober 2004 - 00:21 #4
Man bør løse problemer med ' og " tegn i databasen på en anden måde.
Men prøv at kigge på http://dk2.php.net/manual/en/function.html-entity-decode.php

Den generelle anbefaling er ellers at lægge data i databasen i
så original form som muligt, da man så har større frihedsgrader
i senere anvendelse.
Avatar billede floetti Nybegynder
24. oktober 2004 - 00:36 #5
Det kunne så laves med at man behandlede teksten før den bliver lagt i db'en, noget ala:

17" skærm = 17\" skærm, hvor \ tegnet forsvinder igen, når det er lagt in, ik?

eller hvad...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. oktober 2004 - 00:53 #6
Ja, brug addslashes eller tilsvarende.
Avatar billede sitzz Nybegynder
24. oktober 2004 - 12:58 #7
evt. lav substr FØR du fikser htmlentities...?
Avatar billede floetti Nybegynder
24. oktober 2004 - 15:46 #8
Hej igen...

-> erikjacobsen

Jeg har prøvet med addslashes, det ser ud til at virke godt;) ... takker for hjælpen.

Svar ergo points;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. oktober 2004 - 15:51 #9
Ingen svar fra mig - jeg samler slet ikke på point.
Avatar billede floetti Nybegynder
24. oktober 2004 - 17:40 #10
ok... så køber jeg dem selv igen