Avatar billede 13thsky Nybegynder
23. oktober 2004 - 22:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

kreere et reb?

Hvordan kreerer jeg mest realistisk et reb?
Avatar billede 13thsky Nybegynder
23. oktober 2004 - 22:57 #1
har brugt "helix" (spline)

//13
Avatar billede osborne Nybegynder
30. oktober 2004 - 13:43 #2
Der er flere måder at gøre det på (også afhængig af om du vil animere det, om det blot skal hænge i en bue, om det skal bindes som et snørebånd, hvor tæt på det skal ses om der skal hår på osv. osv.)

Du kunne modellere et enkelt segment rebet, kopiere dette og stykke det sammen, men så er det svært at animere realistisk.....

Hvis du skal animere det så brug f.eks. indbyggede Reactor (se tutorials i Max).

Hvis det skal være snor vil anbefale at tegne en spline/line og så blot checke den renderable, display render mesh og giver den en tykkelse. afhængig af hvor koplex dit reb er kan du med en god textur mappe dig fra de .. og evt. anvende bump (eller bruge en form for microdisplacement .. eller i Max 7 noget normal mapping).

Blot et par ideer.
Avatar billede 13thsky Nybegynder
30. oktober 2004 - 16:12 #3
tak for hjælpen allgevel osborne (c: