Avatar billede stane Nybegynder
23. oktober 2004 - 00:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Søg i streng

Jeg har en streng, der er opbygget som et array med ugenumre. Kan eksempelvis være ",42,40,41,42,43,44,45,41".

Hvordan får jeg tjekket strengen, så det sidste 41 bliver til det 46 og det første 42 bliver til 39, som der egentligt burde stå??

Hvis jeg prøver med split, får jeg følgende fejl: "Response-objekt, ASP 0106 (0x80020005)
En datatype, der ikke kunne håndteres, blev fundet."
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
23. oktober 2004 - 09:00 #1
Kan du smide lidt mere af koden, måske der hvor strengen bliver lavet?
Avatar billede stane Nybegynder
23. oktober 2004 - 10:03 #2
Selve ugenumrene bliver beregnet i en funktion udfra en input dato i formatet dd-mm-yyy.
Function BeregnUgeNr(KompletDato)
    BeregnUgeNr = DatePart("ww", KompletDato, vbMonday, vbFirstFourDays)
    If BeregnUgeNr > 52 Then
        If DatePart("ww", KompletDato + 7 , vbMonday, vbFirstFourDays) = 2 Then BeregnUgeNr = 1
    End If
End Function

Selve strengen opbygges ved et "for i = 1 to xx next" loop. Her loopes igennem en kalender med syv uger. Ved den sidste dag (lørdag) i hver uge beregnes ugenummeret (se ovenfor).
Strengen opbygges ved strUGENR = strUGENR & "," & NYTUGENR
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
23. oktober 2004 - 23:02 #3
Tror ikke jeg er helt med. Hvordan lykkedes det for dig at få strengen bygget forkert op til at starte med?
Avatar billede stane Nybegynder
24. oktober 2004 - 12:15 #4
Hmm, tror ikke det fører nogen steder hen. Spørgsmålet lukkes. Sorry...