Avatar billede googolplex Novice
22. oktober 2004 - 12:45 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket toplevel domain er bedst

Jeg søger informationer (statistik!) om hvilke toplevel domains der er bedst til hvilke ting. Links ol. er meget velkomne :)
Avatar billede skrogager Nybegynder
22. oktober 2004 - 13:13 #1
Top level domains er defineret i RFC 1591... (http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc1591.html)
en liste over landekoder kan du se her: http://www.thrall.org/domains.htm
Avatar billede googolplex Novice
22. oktober 2004 - 13:51 #2
Jep, men jeg kunne godt tænke mig noget statistik over TLD, hvor mange er der af hver, hvilke søges der mest på osv. Har du et link til noget i den retning ?
Avatar billede roenving Novice
22. oktober 2004 - 14:02 #3
Ved at rode lidt meget i google, fandt jeg dette link, som du sikkert kan bruge:

http://directory.google.com/Top/Computers/Internet/Statistics_and_Demographics/
Avatar billede googolplex Novice
22. oktober 2004 - 14:05 #4
Jeg kigger på det roenving, tak :)

Læg du også et svar :)

Ps. Du skulle vel ikke lige kende en simpel javascript countdown-dims ?
Avatar billede roenving Novice
22. oktober 2004 - 15:20 #5
Countdown hvordan ?-)

Måske sådan noget: http://roenving.users.whitehat.dk/date/roenvingDate.html

-- du kan prøve at ændre datoen i reference-feltet, så får du straks en nedtælling !-)
Avatar billede googolplex Novice
22. oktober 2004 - 17:52 #6
Bare sådan et lille script jeg kan fodre med et timestamp og et tidspunkt i fremtiden og så tæller den ned alla:

1 år, 4 måneder, 26 dage, 1 time, 4 minutter, 43 sekuneder

Husk svar :)
Avatar billede roenving Novice
23. oktober 2004 - 01:55 #7
<script type="text/javascript" src="roenvingDate.js"></script>
<script type="text/javascript">
var orgDate = new Date(2004,11,24);/*24/12-2004, måneder er en mindre !-)*/
function showTime(){
  document.getElementById('tid').innerHTML = orgDate.age(0,0,6);
}
function initCount(){
  showTime();
  setInterval('showTime()',1000);
}
window.onload=initCount;
</script>

<span id="tid"></span>

-- det kræver selvfølgelig at du downloader roenvingDate !-)
Avatar billede roenving Novice
23. oktober 2004 - 01:55 #8
-- og velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
23. oktober 2004 - 01:58 #9
-- og hvis du f.eks. vil fylde time-stampet ind fra php, bliver det noget i denne henretning:

var orgDate = new Date(<?php echo time($dato)?>*1000);
Avatar billede roenving Novice
23. oktober 2004 - 02:22 #10
Tak for point ;~}
Avatar billede googolplex Novice
23. oktober 2004 - 18:49 #11
Forresten, et lille domæne-spørgsmål:

Hvis man registrerer et domæne, er det så god ide at registrere både med og uden bindestreg (-) ?

www.mydomain.com
www.my-domain.com
Avatar billede roenving Novice
24. oktober 2004 - 09:35 #12
Ja, hvis det giver fornuft at bruge 60,- om året på at have en lettere læst adresse !-)

Det skal selvfølgelig give fornuft, for der er ikke meget spas ved f.eks. roen-ving.dk ...