Avatar billede flakse Nybegynder
21. oktober 2004 - 17:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Virus - xp lukker lige efter opstart

Hej

Jeg tror at jeg har fået en virus. Lige når jeg starter xp, efter jeg har logget på som administrator og min desktop kommer frem, og efter at ikonerne på min skrivebord er dukket frem - kommer der 2 dos (tror jeg) vinduer op. Jeg kan næsten nå at læse at der står noget med "windows... y/n" og herefter lukker det hele ned. Jeg har så lært mig, ved at være rigtig hurtig, at lukke disse to vinduer på et kvart sekund (det har krævet mange ganges træning) og derfor har jeg undgået at den lukker det hele ned.

Anyone.. hvad kan jeg gøre. Jeg har kørt Norton antivirus imellem nedbrudne men den har ikke fanget problemet. Jeg kører det 2 gange om ugen. Jeg har 3 spyware som også fanger det meste. Hvordan kan jeg komme ind og slukke den dos besked før den går igang??

På forhånd tak.
Avatar billede enriko Nybegynder
21. oktober 2004 - 17:40 #1
du kan starte din pc i fejlsikret tilstand .. så brug den her virus scanner Hent og kør denne scanner fra Kaspersky : http://www.arlet.dk/mwti.htm
Slet alt hvad den finder

for at starte din  pc i fejlsikret tilstand skal du trykke på F8 under opstart .
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. oktober 2004 - 18:50 #2
Generelt:
DL også denne:
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
opretter icon i kontrolpanel [StartUp]. Check med den hvilke elementer der bliver startet op og fraklik/delete 'mistænkelige' elementer...
Notér din filen/filerne navne for at manuelt slette den/dem bagefter...
Avatar billede halifax Nybegynder
22. oktober 2004 - 00:29 #3
Du kunne prøve at deaktivere automatisk genstart. Det skulle give mulighed for at læse fejlmeddelelserne på skærmen, som kan være en ledetråd til fejlrettelse.

Fra enhedshåndtering vælg faneblad Avanceret. Klik på Indstillinger under Start og genoprettelse og fjern hak ud for Automatisk genstart.

Skriv fejlmeddelelserne ind her.
Avatar billede flakse Nybegynder
22. oktober 2004 - 12:49 #4
Tak for et super godt link - til www.arlet.dk

Jeg havde dog flere problemer og har fortsat denne tråd ovre på VIRUS.

Nu er jeg virus fri og min computer virker igen.

Tak for hjælpen.
Avatar billede enriko Nybegynder
22. oktober 2004 - 12:50 #5
så kan du smide nogen point tilbage :)
Avatar billede flakse Nybegynder
23. oktober 2004 - 09:28 #6
Tak og værsgo'.
Avatar billede enriko Nybegynder
23. oktober 2004 - 12:53 #7
takker:)