Avatar billede jps6219 Nybegynder
21. oktober 2004 - 14:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

opstart af windows xp pro

hvordan fjerner jeg de forskellige programmer i opstart ... altså ikke slette dem men undgå at de ligger " klar "
jeg er ny bruger af win xp pro og ønsker kun at det er selve win der starter og ikke alt muligt andet ( jeg har firewall , antivirus og jeg ved ikke hvad som selvfølgelig skal køre når jeg er på nettet ) pc´en er 2.6 gb ( hvis det skulle have betydning )
kort fortalt : da jeg fik maskinen og installerede xp gik det vildt stærkt , men nu begynder den at være lidt tung
er gammel dos bruger
Avatar billede paythepri$e Nybegynder
21. oktober 2004 - 14:56 #1
Du kan ihvert fald gøre det ved at bruge TeakXP.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
21. oktober 2004 - 14:58 #2
Start > Kør > skriv i feltet, teksten herunder og tast <Enter>
msconfig

Derinde kan du under fanebladet <Start> fjerne flueben ud for de ting du ikke ønske skal sterte op sammen med Windows.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
21. oktober 2004 - 15:16 #3
Der er nogle ting som skal ha' lov at oprette forbindelse til Internettet gennem din firewall, for at du kan komme online.

Generic Host Proces - NDIS User - NT-kerne og derudover selvf. de programmer du ønsker at gøre brug af og som skal på nettet for at virke.

Du skriver du har både Firewall og Antivirus - og det er super, men desværre bare ikke nok, hvis du vil være sikker på Internettet.

1: Sørg for at dit styresystem altid er opdateret.
2: Benyt nedenstående programmer, sideløbende med Firewall og Antivirus.

Antispyware:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spywareguard
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spywareblaster
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#iespyad

Med de programmer er du så godt som usårlig, hvis de holdes opdaterede og bruges rigtigt *S*

Et par virkelig gode artikler om emnet:
http://www.eksperten.dk/artikler/254
http://www.eksperten.dk/artikler/144

Held og lykke fremover *S*
Avatar billede jps6219 Nybegynder
21. oktober 2004 - 15:16 #4
genialt tak
Avatar billede jps6219 Nybegynder
21. oktober 2004 - 15:20 #5
okay victor jeg har autoopgradering af to forskellige virus prg , dog ikke dem du nævner men jeg er tilfreds indtil nu ( prøv f-secure ..den er god )
Avatar billede victor-1 Nybegynder
21. oktober 2004 - 15:22 #6
Jeg opdager lige at du er helt ny bruger herinde. - Så velkommen til dig *S*

Som du ser har jeg lagt et svar og hvis du synes om det og det har løst dit problem, så bør du acceptere det.
Det gør du ved, at markere mit brugernavn nede til venstre og derefter trykke på accepter.

Har du spørgsmål om kring dette, er du velkommen til at spørge *S*
Avatar billede jps6219 Nybegynder
21. oktober 2004 - 15:27 #7
foresten prøvede jeg at skrive et volapyk ord i søg hvor man søger efter et ord i en fil jeg skal love få at virusprg`erne fik travlt :-) det tog lidt tid men det var det bestemt værd
Avatar billede jps6219 Nybegynder
21. oktober 2004 - 15:29 #8
done ... ups
Avatar billede victor-1 Nybegynder
21. oktober 2004 - 15:32 #9
Perfekt - tarrk *S*

Med det du skriver her til sidst om virus, kunne det godt være en god idé, at smide en logfil fra HijackThis herind. Men opret tråden i virus kategorien - der befinder alle virus-hajerne sig. Jeg kan godt selv tyde loggen, men nu har jeg jo fået point, så jeg holder mig ude af tråden du opretter der.

Følg vejledningen her og lad os se, om der skulle være noget mere skidt på den:
Gå ind her og hent Spybot, Ad-Aware og HijackThis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot og Ad-Aware, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker du HijackThis og smider filen i en mappe, oprettet KUN til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis - det kan skade mere end det gavner.

Manual for installering af HijackThis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede jps6219 Nybegynder
21. oktober 2004 - 15:53 #10
hov der altså var kun en enkelt virus ( hmm da jeg engang arbejdede med macro indenfor cnc programmering mener jeg at kunne tyde den som en macro virus der ikke kan lave andet end belaste cpu )jeg er ved at downloade de af dig henviste prg  endnu engang tak