Avatar billede miss-g Seniormester
21. oktober 2004 - 13:43 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

ASP og teste i Dreamweaver

Jeg har nogle asp sider som kører med en microsoft database (den mest almindelige - hedder den Mysql)?

Jeg kan ikke rigtigt tjekke dem med F12, da jeg skal have en server. Er det nemt at konfigurere det?

Kører XP på min hjemmecomputer her *S*
Avatar billede keysersoze Guru
21. oktober 2004 - 19:50 #1
Avatar billede miss-g Seniormester
21. oktober 2004 - 22:43 #2
Kan ikke få det til at virke.

Jeg har installeret som der stod, og har nu en mappe: C:\Inetpub\wwwroot.

Men ifølge guiden skal min sti hedde http://computernavn/index.asp (hvor jeg skriver mit computernavn).

Men index siden bliver ikke vist. Den ligger i mappen wwwroot.
Avatar billede keysersoze Guru
21. oktober 2004 - 23:58 #3
hvad kommer der frem når du forsøger at gå ind på siden?
Avatar billede miss-g Seniormester
22. oktober 2004 - 15:43 #4
Det er muligvis hele sitet jeg prøver at åbne....

Når man har installeret IIS (severen) så ligger der 2 asp filer i (localstart.asp og iisstart.asp). Og de bliver vist hvis jeg skriver http://computernavn/localstart.asp

Men det undrer mig at jeg så ikke kan smide alle mine asp filer over i wwwroot mappen og gøre det samme?
Avatar billede keysersoze Guru
22. oktober 2004 - 16:26 #5
det burde du også kunne gøre medmindre der er fejl på siderne.

prøv evt at lave denne fil;

test.asp

med indholdet

<%
response.write "hello world"
%>

og se om den kan komme frem - og hvis ikke så fortæl hvad der står på siden af fejl.
Avatar billede miss-g Seniormester
22. oktober 2004 - 17:15 #6
Først skrev den:
----------------------------------------------------------

Fejltype:
Der opstod en Microsoft JScript-kompileringsfejl (0x800A03EC)
Tegnet ';' var ventet
/test.asp, line 8, column 15
Response.Write "<h1>Hello World!</h1>"
--------------^

Browsertype:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1)

Side:
GET /test.asp
---------------------------------------------
Og da jeg lavede et nyt html dokument i DW og satte koden ind - overskrev, så virkede det 2. gang??

Men programmørens sider kan jeg ikke få frem.

Er det fordi der er noget serverside include?
Avatar billede miss-g Seniormester
22. oktober 2004 - 17:17 #7
Når jeg vil se hans index.asp får jeg denne fejl.
---------------------------------------------

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver]Der opstod en generel fejl. Registreringsnøglen Temporary (volatile) Jet DSN for process 0xb24 Thread 0xd88 DBC 0x1640064 Jet kan ikke åbnes.
/a_pz/inc_db.asp, line 10

Browsertype:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1)
Avatar billede keysersoze Guru
22. oktober 2004 - 17:34 #8
den fejl du får nederst kan meget vel skyldes at henvisningen til databasen ikke er korrekt og derfor ikke kan findes
Avatar billede miss-g Seniormester
23. oktober 2004 - 21:04 #9
Nå det lyder til at det er for besværligt.

Jeg skal sådan set bare rette i noget tekst og lidt design hist og her, og det må vel kunne lade sig at gøre i DW alligevel. DW brokkede sig bare når jeg trykkede F12 for preview, da den ville have en server....

Hvordan fjerner man den igen? Samme procedure? - Cd´en i og fjerne hak i ISS...
Avatar billede fastpoint Nybegynder
23. oktober 2004 - 21:42 #10
Du kan evt gå på TotalDownloads.Com og finde noget software til hosting af egen hjemmeside... mener du bare kan skrive "server" har selv haft hentet det før og virkede fint... og gratis
Avatar billede keysersoze Guru
23. oktober 2004 - 22:49 #11
jeg ville ikke rette det i dreamweaver men derimod nøjes med at bruge fx notesblok - og skal teksten kun rettes så ret den og upload filerne der hvor de hører til.
Avatar billede miss-g Seniormester
24. oktober 2004 - 11:01 #12
Når jeg så en gang har fået lagt hele moliviten ud på en server - hvordan retter man så i det?

Jeg kan kun lidt koder, så jeg bliver nødt til at bruge DW. Siderne er også oprindeligt lavet i DW hvorefter de har været forbi programmøren. DW kan jo netop arbejde med asp, xtml osv. så hvorfor ikke?
Avatar billede keysersoze Guru
24. oktober 2004 - 11:09 #13
hvis de oprindeligt er lavet i DW bør det ikke være noget problem - men er de ikke kan du risikerer der ændres ting i filerne der ikke skal hvorefter det så ikke vil virke.

før du begynder at rette så vær lige sikker på at det virker ud på serveren - gør de ikke er der ingen grund til at rette før de kommer til at virke. Derefter tager du bare en fil, ind i DW, retter det du skal og uploader igen.
Avatar billede miss-g Seniormester
24. oktober 2004 - 11:31 #14
De ER lavet i DW - jeg har selv lavet dem *G*

Ok - men blev da lidt klogere. Tak for hjælpen - lukker nu.
Avatar billede keysersoze Guru
24. oktober 2004 - 11:44 #15
håber du får det til at funke - ellers spørg endelig løs!
Avatar billede fastpoint Nybegynder
24. oktober 2004 - 11:55 #16
Hvis du evt. installere Homesite fra macromedia så kan du teste dine ASP koder direkte i programmet uden server eller at være på nettet.. .mener nok det hedder homesite.. det er i hvertfald det andet software de har som man kan programmere hjemmesider i. Det hele virker ved en simpel knap;)