Avatar billede leneberger Nybegynder
21. oktober 2004 - 13:16 Der er 4 kommentarer

Slettes mapper/filer ved File->open?

Jeg har Win XP og Office 98. Hvis jeg ved en fejltagelse kommer til at ramme Delete-knappen på tastaturet, når jeg vil åbne et dokument i Word - (efter File-> Open), så slettes den pågældende mappe/fil uden advarsel. Jeg kan heller ikke finde den i papirkurven eller i nogen temp-mappe.

Kan det virkelig passe? Er der en indstilling i Word, der kan forhindre dette?

Lene Berger
Avatar billede flim Nybegynder
21. oktober 2004 - 13:19 #1
Sker det samme hvis du fx sletter en fil der ligger på skrivebordet?
Avatar billede extreme84 Nybegynder
21. oktober 2004 - 13:27 #2
I Papirkurven burde du kunne se det du har slettet.

Det ser ud til at dine filer slettes direkte, derfor skal du gå i egenskaber i Papirkurv og slå den funktion fra så de havner i Papirkurv først.
Avatar billede vejmand Juniormester
21. oktober 2004 - 13:31 #3
Højreklik på papirkurv -> Egenskaber -> Flueben i "Bekræftelse ved sletning"
og fjern flueben i "Filerne skal ikke flyttes....."
Avatar billede leneberger Nybegynder
21. oktober 2004 - 14:42 #4
flim:
Jeg skal bekræfte sletning af filer på skrivebordet, ligeså i stifinder. Kun i Word forsvinder de uden advarsel og er heller ikke at finde noget sted på C: efter sletning.

extreme84+vejmand:
Sådan er min papirkurv også sat op.

/Lene