Avatar billede tmoller Nybegynder
21. oktober 2004 - 07:38 Der er 1 kommentar

Automatisk skift af bagrundstapet

Hej.
Er der nogen der kender et program der automatisk kan skifte baggrundstapet ?
Feks. billeder fra en bestemt folder, der skiftes 2-3 gange dagligt - ikke en screensaver, men næsten :-)
Avatar billede vigilante Nybegynder
21. oktober 2004 - 07:54 #1
Hvis du kan kode i f.eks Visual Basic kan du selv lave et. For at skifte billedet skal du bruge følgende kode:

***
Const SPIF_UPDATEINIFILE = &H1
Const SPI_SETDESKWALLPAPER = 20
Const SPIF_SENDWININICHANGE = &H2

Private Declare Function SystemParametersInfo Lib "user32" Alias _
"SystemParametersInfoA" (ByVal uAction As Long, ByVal uParam As Long, _
lpvParam As Any, ByVal fuWinIni As Long) As Long

Private Sub Command1_Click()

      filename$ = "C:\screenshot.bmp"

      x& = SystemParametersInfo(SPI_SETDESKWALLPAPER, 0&, _
          ByVal filename$, SPIF_UPDATEINIFILE Or SPIF_SENDWININICHANGE)

End Sub
****

Du skal så skrive lidt logik for at have programmet kørende "usynligt" og en timer for hvornår desktop billedet skal skifte.

Hvis du ikke kan kode det selv, vil jeg gerne lave det for dig, hvis du lige specificere lidt bedre hvad det skal f.eks om man skal kunne sætte i en ini fil hvor ofte billedet skal skifte, og det samme med hvilke billeder der skal roteres imellem.

Du kan skrive til mig på henning.something@jubiimail.dk