Avatar billede visualsoft Nybegynder
20. oktober 2004 - 13:08 Der er 3 kommentarer

Dynamisk tekst

Hej.

Jeg vil gerne have sådan at når jeg klikker på en knap (herefter beskrevet som A) (som er et movieclip) så er der et andet movieclip (herefter beskrevet som B) med en tekstbox der loader indholdet fra en .txt fil ind.

Altså man klikker på A som ændrer en variable (eller noget)
B's tekstfelt loader derefter indholdet fra variablens_indhold.txt

Mvh.
Avatar billede _k Nybegynder
20. oktober 2004 - 13:20 #1
A.onPress = function() {
  var k:LoadVars = new LoadVars();
  k.onLoad = function() {
    B.tekstfelt.text = this.dinVariabel; // Du skal have et dynamisk tekstfelt inde i mc B kaldet "tekstfelt"
  }
  k.load("variablens_indhold.txt");
}

Din "variablens_indhold.txt" skal så se nogenlunde sådan her ud:

&dinVariabel=Indholdet af din variabel&
Avatar billede visualsoft Nybegynder
20. oktober 2004 - 14:04 #2
Jeg er lige lidt forvirret.. :/

Ok, til sammenligning, lad os sige jeg vil have så når jeg trykker på mc A, så bliver variablen "myVar" sat til abc123
Avatar billede _k Nybegynder
20. oktober 2004 - 14:18 #3
A.onPress = function() {
  myVar = "abc123"; // eller "B.myVar = "abc123";" hvis det er inde i B myVar-variablen ligger
}