Avatar billede adagio Nybegynder
20. oktober 2004 - 12:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

A page can have only one server-side Form tag

Jeg har en side hvor der er to forskellige ting der skal læses fra xml dokumenter og vises på siden.
Det første skal være en menu, hvor de ting der skal stå i menu bliver hentet fra et xml dokument (Kunne også hardcode det, men det vil være upraktisk her)
Det andet skal være ting som vises på siden som en oversigt over forskellige varer. På nuværende tidspunkt er disse skrevet ind i et xml dokument, men det skal ændres når jeg får forbindelse til databasen, men af diverse årsager kommer dette til at tage lidt længere tid, men skulle ikke være noget 'problem' eftersom at koden for at få det vist er det samme

For at få disse to ting vist har jeg denne kode to forskellige steder:

<form runat="server">
    <asp:DataList id="catalog">
        <asp:Repeater id="kategorier" runat="server">
            <ItemTemplate>
                (Noget kode...)
            </ItemTemplate>
        </asp:Repeater>
    </asp:DataList>
</form>

Hvis jeg kun bruger denne kode et sted på siden virker det fint, men når jeg bruger det to steder (med forskellige id selvf.) så kommer den med fejlen:

A page can have only one server-side Form tag

Hvad kan man gøre ved det?
Avatar billede snepnet Nybegynder
20. oktober 2004 - 12:17 #1
Det kan ikke lade sig gøre at komme uden om at du kun kan have en form der er angivet med runat="server" på en side, men du kan have alle de forms (der ikke er angivet med runat="server" som du vil).

mvh
(jeg er væk til senere iaften, men skal nok se efter at du skrevet noget her når jeg kommer hjem)
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
20. oktober 2004 - 12:18 #2
Du kan ikke gøre noget. En side kan virkelig kun have et server-side form tag.

Du skal derfor lægge dine to DataList's ind i det samme form-tag.
Avatar billede adagio Nybegynder
20. oktober 2004 - 12:43 #3
Takker, prøvede lige at fjerne runat="server", men troede at det gjorde det umuligt det som jeg ønskede, men efter at have testet siden på en ikke lokal server ser det ud til at virke. Jeg takker for hjælpen snepnet. Hvis du lægger et svar skal du nok få points i aften (lader den lige stå åbent i tilfælde af et evt problem i forhold til dette, hvis ud ikke har noget imod det)
Avatar billede snepnet Nybegynder
20. oktober 2004 - 20:17 #4
bare iorden :o)
mvh