Avatar billede bugger Nybegynder
20. oktober 2004 - 10:41 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Opdateret bookmark

Hejsa
Jeg er ikke helt sikker på at dette spørgsmål er i den rigtige kategori, men here goes:
Er det muligt at lave et bookmark, eller "foretrukne" link som bliver opdateret hver dag. Fx skal linket idag pege på :

http://www.server.dk/20-10-2004/nyheder.asp

og imorgen på

http://www.server.dk/21-10-2004/nyheder.asp

Altså så datoen automatisk skifter. Det kan let laves i ASP, men jeg ønsker at det bare skal være "en foretrukne" og ikke et link på en ASPside.

Hvis jeg er uklar så skriv og jeg vil forsøge at forklare mig bedre.

Mvh
Bugger
Avatar billede noden Nybegynder
20. oktober 2004 - 11:25 #1
Nej ikke uden at lave snask!
Hvis det er en funktion du ønsker besøgende på din hjemmeside, skal have, skal de have et script/program eller lign. downloadet på deres klient.
Ellers skal du opdatere linket når de besøger forsiden på din hjemmeside men du skal regne med at benytte et certifikat, så brugeren kan give hjemmesiden lov til at opdatere linket.

Tror det er noget gris, selv om idéen er god! ;-)
Avatar billede bugger Nybegynder
20. oktober 2004 - 11:57 #2
Prøv at kikke på kortlink.dk de laver et bookmark der ser således ud:

java script:document.write('<html><head><title>Kortlink.dk</title></head><body><form name=\'kortlink\' action=\'http:/' + '/kortlink.dk/lavkort.php\' method=\'post\'><input name=\'url\' type=\'hidden\' value=\'' + window.location.href + '\' /></form></body></html>');document.forms[0].submit();

Her henter bookmarken adresselinieURL´en og bruger den.
Kan man ikke benytte javascript til at finde dagsdato og så putte det ind i en bookmarkens properties?
Avatar billede roenving Novice
20. oktober 2004 - 12:05 #3
Det vil blive noget snask, og brugeren skal så godkende ændringen hver dag !-)

-- men hvorfor laver du ikke noget kodning på din server, som videresender et bestemt link til det aktuelle directory ?-)
Avatar billede noden Nybegynder
20. oktober 2004 - 12:37 #4
Du kan godt tjekke dato i javascript uden de store problemer men jeg vil anbefale at bruge noget DHTML på hjemmesiden i stedet.
Du kan jo tilføje domaine.dk/nyhed.php til foretrukne og så opdatere denne serverside dynamisk. Feks. fra en database.
Avatar billede bugger Nybegynder
20. oktober 2004 - 12:59 #5
Nu er det ikke mig der har hjemmesiden. Jeg skal bruge favoritten på min egen maskine og det er ikke noget der skal laves til andre. Kort sagt er jeg træt af at gå ind på hjemmesidens frontside hvergang jeg skal læse dagens nyhed, det ville være letter at hoppe direkte til dagens nyhed som altid bliver placeret i et directory der hedder "dagens dato", men ok hvis det er noget snask og noget jeg skal godkende hver dag er det måske ikke sagen. læg et svar roenving og I deles, -OK

Bugger
Avatar billede roenving Novice
20. oktober 2004 - 13:13 #6
Tjah, måske kan det klares med en bookmarklet ...

Prøv denne:

<a href="java script:d=new Date();location.href='http://www.server.dk/'+d.getDate()+'-'+(d.getMonth()+1)+'-'+d.getFullYear()+'/nyheder.asp'">Dagens nyheder</a>

Sæt den i et dokument, som du åbner med browseren, højreklik på linket og vælg Føj til foretrukne ... og sig ja til sikkerheds-alerten !-)

-- Der kan dog være nogle problemer med deres dato-format, for den vil kun finde 1-1-2005 til nytår ...
Avatar billede noden Nybegynder
20. oktober 2004 - 13:23 #7
Ah, ok.
Ja, det er en mulighed hvis man kan gøre som Roenving forslår!
Avatar billede bugger Nybegynder
20. oktober 2004 - 14:18 #8
JO det virker fint Roenving! (dog ikke i firefox, men lad det være) læg et svar og I deler.
Tak for hjælpen
Bugger
Avatar billede roenving Novice
20. oktober 2004 - 14:22 #9
Bemærk, at den 1. november vil give: http://www.server.dk/1-11-2004/nyheder.asp

-- og det dur måske ikke med server.dks måde at gøre det på ?-)

-- Els velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
20. oktober 2004 - 14:50 #10
-- og tak for point ;~}