Avatar billede capper83 Nybegynder
20. oktober 2004 - 09:46 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til Login script med flerer typer medlemskab

hej

jeg er i gang med at lave et login script..
der findes to typer medlemmer der er freemember også er der goldmember..

og det er goldmember der er mit problemmet.
mit login system skal gå ind i min database og checke om brugerne er guldmedlem.

og det er der jeg har nogle problemmer!
viser lige lidt kode

--------------------- login.php ---------------------------

//har lavet en variable der hedder

$gold_tjek=0; () //(den er oppe i toppen)

// også laver jeg to variabler

$usernametjek = mysql_query("select username FROM dat_membersu WHERE id='".$i['id']."'");
$goldtjek = mysql_query("SELECT * FROM dat_gold where username = '".$usernametjek."'");

//så kommer checket

if ($usernametjek == $goldtjek) {
$gold_tjek=1;

//så laver den en SESSION som jeg skal bruge på de andre sider for at checke om person er goldmember

$_SESSION['gold'] = $gold_tjek;

}

//det var login.php

så går jeg ind i min index fil

------------------------ index.php -------------------------

// der siger jeg så

if ($_SESSION['gold'] = "1")  {

print("Velkommen goldmember");

}
else {

print("Du skal vide at du ikke er goldmember");

}
?>

//Slut index.php

det virker ikke! er det mig der er fuldstændig galt på den??

Håber i kan hjælpe med mit script eller måske har et bedre script

Tak på forhånd

Venlig Hilsen

Jack
Avatar billede phpnewbie Nybegynder
20. oktober 2004 - 09:59 #1
uha du har lavet en database no-no.

Det smarte ville for dig, ville være at lave et felt i din bruger tabel der hedder "Memberstate" eller "level".. hvis level er fx 0 er han freemember, er den 1 er han måske guld.. Så kan du også udvide senere med lethed.

så slipper du i hvert fald også for 2 database queries inden for millisekunder af hinanden :)
Avatar billede phpnewbie Nybegynder
20. oktober 2004 - 10:02 #2
i øvrigt får du i din nuværende kode Resources som returtyper..

Du kan ikke sammenligne de to som værende ens.
Ergo bliver du, hvis du skal lave det på den måde, hive de felter ud af Resourcen du vil sammenligne på.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2004 - 10:41 #3
som phpnewbie siger, skal du lave en mamberstate kolonnen eller ligninge..
Derudover skal du også huske at starte din session på hver enkel side!

session_start();

Skal være den første (SKAL VÆRE DEN FØRSTE!) kommando på hvert dokument..
Avatar billede capper83 Nybegynder
20. oktober 2004 - 11:36 #4
hmm jeg tror jeg er ved at finde ud af noget
Avatar billede capper83 Nybegynder
20. oktober 2004 - 11:39 #5
phpnewbie send et svar så vil jeg give dig 50 points
Avatar billede phpnewbie Nybegynder
20. oktober 2004 - 12:09 #6
hvis det ikke kan være anderledes :)
Avatar billede capper83 Nybegynder
20. oktober 2004 - 12:13 #7
LUK