Avatar billede detdaforvildt Nybegynder
20. oktober 2004 - 01:29 Der er 6 kommentarer

Browservindue maksimeres automatisk - hvordan?

Findes der et script eller noget andet, der får et website til automatisk at vise sig i fuld størrelse. Dvs. når man bliver linket fra site A åbnes et nyt vindue og site B findes heri. Problemet er, at ofte er det ny-åbnede vindue mindre end det bør være. Det jeg vil have, er at det nye vindue automatisk vokser sig til maks...

Bare for en ordens skyld, så mener jeg IKKE at sitet skal fylde hele skærmen (uden browserens menuer og alt det der). Kun at vinduet skal maksimeres... anyone?
Avatar billede roenving Novice
20. oktober 2004 - 01:38 #1
Hvis det bare skal ske på din egen skærm, skal du bare lære din browser størrelsen !-)

Åbn et vindue med et link, luk alle andre vinduer, resize det ved at trække det på plads i øverste venstre hjørne, og træk nederste venstre hjørne helt ned i højre hjørne og luk det det så ...

Så vil browseren have registreret det som din default browser-vindues-størrelse !-)

-- hvis du vil have det til at ske med de vinduer, som åbnes fra dit site skal vi selvfølgelig en anden vej rundt (men det indebærer så, at man manipulerer med brugerens browser-indstillinger, hvilket godt kan være så generende at nogen bliver irriterede !-)
Avatar billede detdaforvildt Nybegynder
20. oktober 2004 - 02:19 #2
Er det ikke muligt, at "mit" site åbner sig op og fylder det hele, men at brugerens "faste" indstilling forbliver den samme for alle andre sites?

Og irriteret eller ej, så er det sådan jeg vil ha' det :)
Det er også irritererende at se sit eget site forkert - desuden vil jeg da tro at langt de fleste foretrækker et vindue, der fylder det hele, end som et, der dårligt kan ses..!?
:)
Avatar billede roenving Novice
20. oktober 2004 - 02:29 #3
Ja, men hvad med de mennesker, som har investeret i en meget stor skærm, og f.eks. kører en opløsning på 1920*1600, men foretrækker at deres browser-vindue har en normal størrelse på f.eks. 1024*768 ?-)

-- men det kommer jo an på, hvad du regner med at gøre, for folk som selv åbner dit site vil jo normalt have et browser-vindue i den størrelse, de ønsker det, mens et link, som åbner fra en anden side og åbner i et nyt vindue, kan have alle mulige størrelser efter brugerens måde at behandle deres browsere på (f.eks. har jeg gjort som ovenstående, så mine vinduer er normalt fuldskærms, men ikke maksimerede !-)

-- men så svært er det heller ikke, for hvis du sætter dette script ind på dine sider, vil de fylde det tilgængelige skærmareal:

<script type="text/javascript">
function winSize(){
  window.moveTo(0,0);
  window.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight);
}
window.onload=winSize;
</script>

-- men det vil ikke tage højde for f.eks. paneler, Im'er og lignende ...
Avatar billede detdaforvildt Nybegynder
20. oktober 2004 - 15:09 #4
Er det så muligt, at "tjekke" om vinduet minimum er 800x600 og hvis ikke, få den til at gå (hvis ikke til maks), så i hvert fald til 800x600. Mit website er i 800x600 så ham der kører vinduer i 1024x768, som du skriver, vil ikke opleve det problem.

Hmm umiddelbart kan jeg ikke se hvad der sker, med det script der.

Lad mig komme med et eksempel:
Jeg går på www.kendte.dk og tilmelder mig deres koncert-konkurrence (man kan altid melde sig ud igen) - De sørger nemlig for at mit browser vindue bliver et lille "lorte" vindue :)
Dernæst går jeg på http://directory.tiscali.it/World/Dansk/Spil/Rollespil og klikker på linket til "Hadets Vanvid" (da dette er min hjemmeside og jeg derfor helst vil se den i testen :)

Med scriptet sker der ingen ændring. Sitet åbnes i det lille lorte vindue "kendte.dk" lavede for mig...

Mit site er i frames, så måske det kan være grunden (jeg har lagt scriptet i index-filen.
Avatar billede roenving Novice
20. oktober 2004 - 15:13 #5
Jeg kunne da ikke finde scriptet i index-filen ?-)
Avatar billede detdaforvildt Nybegynder
20. oktober 2004 - 15:35 #6
Hehe nej, men jeg har os lige fjernet det igen :)