Avatar billede daxiez Nybegynder
20. oktober 2004 - 01:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

parse INT to CHAR

Jeg skal oprette tabeller i min database efter en anden tabels ID, men da tabel navne ikke må være tal har jeg et problem. Nogen der kan en lille fix funktion til at løse det ?
Avatar billede 13thsky Nybegynder
20. oktober 2004 - 01:18 #1
.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. oktober 2004 - 01:54 #2
$tal = 7;
$talstr = 7 + "";

Prøv med det :)
Avatar billede daxiez Nybegynder
20. oktober 2004 - 02:02 #3
Hmm det må slet ikke indeholde tal bagefter ! databasen godkender det ikke !
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2004 - 02:02 #4
der er intet i vejen for at et tabelnavn indeholder et tal, det må bare helst ikke starte med et, så kald de specielle tabeller noget i denne stil: id_123

(Egentlig må tabelnavne GODT være tal, men så er det en god ide at sætte `` om)
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2004 - 02:03 #5
Hov forresten: Jeg går ud fra, at du bruger MySQL, men det sagde du jo slet ikke noget om.
Avatar billede bojo Nybegynder
20. oktober 2004 - 07:33 #6
kør navnet gennem denne tal til bogstav maskine

<?php
$id = "0123456789etord";
for( $x=0; $id[$x]!=""; $navn .= (is_numeric($id[$x++])?chr($id[$x-1]+ord("a")):$id[$x-1] ) );
echo $navn;
?>
Avatar billede sostack Nybegynder
20. oktober 2004 - 07:57 #7
Ellers kan du bruge:
<?php
function num2word($number)
{
    global $tal, $talord;
    $talord = Array("nu", "en", "to", "tr", "fi", "fe", "se", "sy", "ot", "ni");
    $tal = Array(0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9);

    $word = str_replace($tal, $talord, $number);
    return $word;
}

function word2num($word)
{
    $talord = Array("nu", "en", "to", "tr", "fi", "fe", "se", "sy", "ot", "ni");
    $tal = Array(0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9);
    $num = str_replace($talord, $tal, $word);
    return $num;
}

echo num2word(1024) . "<br />";
echo word2num(num2word(1024)) . "<br />";

?>

//sostack
Avatar billede phpnewbie Nybegynder
20. oktober 2004 - 09:23 #8
insert into whatever values('2') <-- brug quotes, og den opfatter det som en char.
Avatar billede daxiez Nybegynder
20. oktober 2004 - 12:38 #9
Smid et svar sandbox ! fik det til at virke inat selvom jeg var meget træt !
og ja jeg bruger MYsql !
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2004 - 18:11 #10
Kommer her.