Avatar billede per.j Nybegynder
19. oktober 2004 - 22:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

query spørgsmål

Hej allesammen

jeg har en tabel som indholder følgende rows

_rowid,name,nodeid,uplink,qos

jeg skal have kørt en query som vælter alle de row hvor qos = '2' or qos = '3' hvilket også er let nok

select * from host where host.qos = '2' or host.qos = '3'

hvilket giver mig følgende output

_rowid | name      | nodeid      | uplink | qos  |
6277  | testkunde  | 192.168.1.1  | 5744  | 3    |

i feltet uplink vil jeg gerne have nummeret bliver skiftet ud med det name der står i _rowid nummer 5744 , dvs at uplink referer faktisk et en anden _rowid hvor det navn står jeg skal have sat ind på uplink, hvordan gør jeg det ?

MVH

Per jørgensen
Avatar billede arne_v Ekspert
19. oktober 2004 - 22:17 #1
select h1.name,h1.nodeid,h2.name,h1.qos from host h1, host h2 where (h1.qos = '2' or h1.qos = '3') and h1.uplink = h2._rowid
Avatar billede per.j Nybegynder
19. oktober 2004 - 22:39 #2
jamen det var jo lige som det skulle være :) , tak for hurtigt og præsist svar ... lægger du lige et svar som jeg kan give dig de point
Avatar billede arne_v Ekspert
19. oktober 2004 - 22:40 #3
kommer her