Avatar billede nesm Nybegynder
19. oktober 2004 - 21:30 Der er 2 kommentarer

Oprettelse fra bruger

Hej...
Hvordan opretter jeg en bruger og sættet password, i MySQL???
Jeg er rimlig "grøn" i brugen af MySQL.

Men håber der er nogle tålmodige der vil hjælpe aligevel:-)
Avatar billede majkat Nybegynder
19. oktober 2004 - 22:03 #1
Det er nemt at give opskrifter - men de fleste standardopskrifter vil sikkert give mere adgand end du egentlig har lyst til at give en bruger. Du bør læse om GRANT og REVOKE kommandoerne i MySQL manualen.

Den, de fleste bruger er

  GRANT ALL PRIVILEGES ON databasenavn.* TO 'brugernavn'@'localhost' IDENTIFIED BY 'password';
Avatar billede nesm Nybegynder
26. oktober 2004 - 09:35 #2
Tak, post et svar...