Avatar billede brianringsted Nybegynder
19. oktober 2004 - 20:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Udskrift på skærm eller printer

Hejsa

Jeg har lavet en formular til at udskrive mine rapporter.
Men jeg kunne godt tænke mig at vælge om jeg vil udskrive på
skærm eller på printer ud fra de valgte rapporter.

Håber at der er nogen som har en god løsning på dette problem.

Jeg har sat koden ind fra knappen vis rapport.

Private Sub Kommandoknap12_Click()
On Error GoTo errorhandler
Select Case Ramme1
Case Is = 1
DoCmd.OpenReport "RPTFangststed", acViewPreview, , "[TBLfangststed]![sæson] = 'Forår'"
Reports(RPTFangststed).ZoomControl = 100
Case Is = 2
DoCmd.OpenReport "RPTFangststed", acViewPreview, , "[TBLfangststed]![sæson] = 'Sommer'"
Reports(RPTFangststed).ZoomControl = 100
Case Is = 3
DoCmd.OpenReport "RPTFangststed", acViewPreview, , "[TBLfangststed]![sæson] = 'Efterår'"
Reports(RPTFangststed).ZoomControl = 100
Case Is = 4
DoCmd.OpenReport "RPTFangststed", acViewPreview, , "[TBLfangststed]![sæson] = 'Vinter'"
Reports(RPTFangststed).ZoomControl = 100
End Select
errorhandler:
If Err.Number = 2501 Then
Resume Next
End If
End Sub

Mvh
Avatar billede mugs Novice
19. oktober 2004 - 20:48 #1
Du har jo koden til at udskrive til skærm. koden til at udskrive til printer er denne:

DoCmd.OpenReport "RPTFangststed", acViewNormal, "", "", acNormal

Da du har 4 årstider der skal udskrives på 2 forsdkellige måder, er du nødt til ast have 8 alternativknapper.
Avatar billede sjap Praktikant
19. oktober 2004 - 20:48 #2
Hvis du vil udskrive rapporterne skal du blot skrive acViewNormal i stedet for acViewPreview i alle dine DoCmd.OpenReport statements.
Avatar billede sjap Praktikant
19. oktober 2004 - 20:50 #3
Ja, mugs denne gang fik du mig så med 0 sekunder! Jeg tror du får hjælp fra et højere sted :0)
Avatar billede mugs Novice
19. oktober 2004 - 20:52 #4
Højere sted - tjaaa, men idag er der ingen der kan slå mig.
Avatar billede mugs Novice
19. oktober 2004 - 20:52 #5
Jeg har nemlig føs'da' idag.
Avatar billede sjap Praktikant
19. oktober 2004 - 20:57 #6
Jamen te'løk. Så gi'r han nok en lille en...

Har du fået nogen gode gaver? F.eks. en ny Access (birtday edition) eller en ny mus (med selvjusterende antigigtindlæg), eller "det intelligente tastatur" (skriver selv svarene på Eksperten spørgsmål) - det kunne jo være forklaringen på din hurtighed. Eller måske er det bare vinen?
Avatar billede mugs Novice
19. oktober 2004 - 21:00 #7
Jeg kan da godt give en lille en. Hvornår kommer du?

Lidt bøger, en masse telefonhilsener og kort. Og ikke mindst en "til lykke email" fra min niece og nevø. Det er næsten det bedste.

Men ingen mus eller tastatur, så du bliver nødt til at trækkes med mig lidt endnu.
Avatar billede sjap Praktikant
19. oktober 2004 - 21:03 #8
Jeg trækker gerne (misforstå det nu ikke!). Fortsat god dag. ;0)
Avatar billede mugs Novice
19. oktober 2004 - 21:05 #9
Tak gamle ven ;o)
Avatar billede brianringsted Nybegynder
19. oktober 2004 - 21:07 #10
Tusinde tak skal du have, tilykke med fødselsdagen.
Avatar billede mugs Novice
19. oktober 2004 - 21:09 #11
Tak Brian ;o)
19. oktober 2004 - 22:22 #12
Tillykke, gamle Jas! Var det 35, du blev? ;o)

Brian-> Jeg plejer at lave 2 knapper: "Udskriv" og "Vis udskrift"

I din formular vil jeg så lave en udskriv-procedure:
Private Sub Udskriv(View as Integer)
  On Error GoTo errorhandler
  Select Case Ramme1
  Case Is = 1
    DoCmd.OpenReport "RPTFangststed", View, , "[TBLfangststed]![sæson] = 'Forår'"
    Reports(RPTFangststed).ZoomControl = 100
  Case Is = 2
    DoCmd.OpenReport "RPTFangststed", View, , "[TBLfangststed]![sæson] = 'Sommer'"
    Reports(RPTFangststed).ZoomControl = 100
  Case Is = 3
    DoCmd.OpenReport "RPTFangststed", View, , "[TBLfangststed]![sæson] = 'Efterår'"
    Reports(RPTFangststed).ZoomControl = 100
  Case Is = 4
    DoCmd.OpenReport "RPTFangststed", View, , "[TBLfangststed]![sæson] = 'Vinter'"
    Reports(RPTFangststed).ZoomControl = 100
  End Select
errorhandler:
  If Err.Number = 2501 Then
    Resume Next
  End If
End Sub

På din Udskriv-knap lægger du denne kode:

Private Sub cmdUdskriv_Click()
  Udskriv acviewNormal
end sub

På din Vis udskrift-knap lægger du denne:
Private Sub cmdVisUdskrift_Click()
  Udskriv acviewpreview
end sub
Avatar billede mugs Novice
19. oktober 2004 - 22:26 #13
Tak skal du have. Men byt lige cifrerne og læg 1 til så passer pengene ;o)