Avatar billede fuglen Nybegynder
19. oktober 2004 - 20:29 Der er 3 kommentarer

Session Timeout eller eksisterer den bare ikke?

Jeg har en side, man skal være logget på for at kunne bruge.

Jeg har lavet det sådan, at når den pågældende Session ikke længere er aktiv, bliver brugeren smidt tilbage til "login-siden".

Men jeg kuune jo godt tænke mig at mit system skelnede mellem, om brugerens tid er udløbet, eller om de slet ikke har været logget ind.
Enten skal brugeren sendes hen til "Du skal være logget id for at se det her", eller "Din tid er udløbet, log ind igen".

Hvordan klarer man den?
Avatar billede hiks Nybegynder
19. oktober 2004 - 20:34 #1
kan du ikke klare det på den side du har de bliver smidt hen til således at når du laver din response.redirect eller lign. til denne side så har du et id med således:

response.redirect "hovedsiden.asp?errorID=1"

på hovedsiden.asp fanger du således bare:

Select Case Request.Querystring("errorID")
    Case 1
        Response.Write "Din tid er udløbet!"
    Case 2
        Response.Write "Log venligst ind!"
    Case else

End Select

/hiks
Avatar billede fuglen Nybegynder
19. oktober 2004 - 20:48 #2
Jo... så langt er jeg også nået.

Problemet er jo mere at finde ud af om brugeren skal sendes til Case 1 eller Case 2,
altså hvordan finder man ud af om Session'en er udløbet, eller om den slet ikke er der?
Avatar billede hiks Nybegynder
19. oktober 2004 - 23:10 #3
ok sådan læste jeg bare ikke lige dit spørgsmål...

ang om der er en session - det skulle være nemt nok ta en sessions variabel og se om der er noget i den.

altså:

if session("din_variabel") = "" then

  response.redirect "hovedsiden.asp?errorID=2"

end if

den anden er lidt mere tricky fordi der skal du reelt finde ud af det samme - men du kan evt. lave en timer på klientsiden står og tæller op til din

session.timeout tid.

for inspiration til det:

http://www.eksperten.dk/spm/519923

/hiks