Avatar billede baatmus Nybegynder
19. oktober 2004 - 14:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kalde asp fil og få html koden retur?

Jeg har en række forskellige asp sider, hvis resulterende html kode skal stykkes sammen dynamisk.

Således skal jeg fra én central asp side kunne hente det resulterende html fra flere andre asp sider og stykke det sammen til én resulterende html kode.

Hvordan kalder man en asp og får dens resulterende html retur?
Avatar billede Jman Praktikant
19. oktober 2004 - 14:47 #1
med include file
Avatar billede Jman Praktikant
19. oktober 2004 - 14:47 #2
Avatar billede baatmus Nybegynder
19. oktober 2004 - 15:18 #3
Hej superior!
Det så ellers lovende ud, men jeg får et problem idet de enkelte asp filer kan indeholde enslydende variabeldefinitioner. Det afføder en variable "Name Redefined" error når stumperne sættes sammen. Og jeg kan *ikke* sikre mig at de er forskellige idet samtlige asp filer anvender de samme include code libraries.
Avatar billede baatmus Nybegynder
19. oktober 2004 - 15:23 #4
Hej igen superior!
Jeg har desuden også behov for at medsende parametre i kaldet til "under" asp'erne. Det er så vidt jeg kan se heller ikke muligt vha. ssi, vel?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
19. oktober 2004 - 15:30 #5
strUrl = "http://www.postdanmark.dk/iis/postnumre/postnr.xls"
Set objWinHttp = Server.CreateObject("WinHttp.WinHttpRequest.5.1")
objWinHttp.Open "GET", strUrl, False
objWinHttp.Send
strRaw = objWinHttp.ResponseText
Set objWinHttp = Nothing

Sådan kan det gøres!

(Dette eks. henter faktisk en tabdeilmited fil med postnumre, men hvis du beder den hent en aspfil vil du netop få det resulterende html ud)
Avatar billede baatmus Nybegynder
21. oktober 2004 - 13:45 #6
Idanielsen, du er en knag!
Det var bare en perfekt løsning på mit problem.
Avatar billede baatmus Nybegynder
21. oktober 2004 - 13:48 #7
IDanielsen, hvis du vil have mine point må du lige svare i stedet for at kommentere.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
21. oktober 2004 - 15:04 #8
ok, glad for at du kunne bruge det. WinHttp er en rigtig dejlig ting
Avatar billede baatmus Nybegynder
21. oktober 2004 - 15:08 #9
Ja, WinHttp vil blive genstand for en nærmere granskning fra min side.