Avatar billede papman Nybegynder
19. oktober 2004 - 12:58 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

mere Rollover

Jeg skal lave et tekst "bare en test" som er 8pt i frame 1 og vokser til en 15pt i frame 20 og bliver 8 pt igen i frame 40.

Default 8pt
on rollover tweener til 15pt.
og rollout tweener tilbage til 8pt.

Ja jeg ved godt det lyder meget simpel men jeg syntes det driller af ht!

For hvis man flytter musen hurtig ud af rollout sker der et eller andet?
Har prøvet med telltarget og with.

PFT :-)
Avatar billede le_bon Nybegynder
19. oktober 2004 - 13:39 #1
Hvis dine teksttweens ligge i en mc, så giv mc'en følgende AS: (Husk at lave framelabels "over" og "out" i mc'en)

on(rollOver){
this.gotoAndPlay("over");
}
on(rollOut){
this.gotoAndPlay("out");
}
Avatar billede le_bon Nybegynder
19. oktober 2004 - 13:40 #2
liggeR
Avatar billede papman Nybegynder
19. oktober 2004 - 15:30 #3
Ja det har jeg prøvet =)
Men det virker som sagt ikke, heller ikke med telltarget eller with.
Har også prøvet at bygge en funktion til at holde styr på musen men nej æv æv.
Se selv
http://www.keycode.dk/testlab/roll.html
http://www.keycode.dk/testlab/roll.fla
Avatar billede le_bon Nybegynder
19. oktober 2004 - 16:06 #4
Du havde lavet to "onRollOver" og ingen "onRollOut". Du havde desuden både actions på en button og på mc'et. Det er rigeligt med actions bare på mc'et.

www.foobar.nu/div/roll.fla

c",)
Avatar billede papman Nybegynder
19. oktober 2004 - 16:15 #5
Sorry jeg troede der skulle en knap på for at on(roll... til at blive afspillet. Så er det bare den der har drillet mig hele tiden.

Mange tak le_bon, er det mon noget man kan spise ;-)
Avatar billede le_bon Nybegynder
19. oktober 2004 - 16:21 #6
Selv tak!

Nææhhh...hvis det ellers kan noget, så kan det vel ryges. (Og så er der jo ham Simon Le Bon fra Duran Duran)

c",)
Avatar billede papman Nybegynder
19. oktober 2004 - 18:43 #7
Hej igen.

Nu kom jeg i tanke om at jeg faktisk skal bruge en knap på rolloveren for at linke til noget andet. Men hvor skal jeg ligge knappen ? Oven på den hele eller inden i mc'en?
Avatar billede le_bon Nybegynder
19. oktober 2004 - 21:02 #8
Læg knappen oveni. Fjern actions fra mc'en, og giv den et instance-navn, f.eks. tekst1.

Knappen skal så have følgende actions:

on(rollOver){
tekst1.gotoAndPlay("over");
}
on(rollOut){
tekst1.gotoAndPlay("out");
}
Avatar billede papman Nybegynder
19. oktober 2004 - 21:37 #9
Right you are. Damn det er lang tid siden jeg har rodet med flash.
Er du på msn ?
Avatar billede papman Nybegynder
29. oktober 2004 - 13:09 #10
Please help me... det fucker helt op nu!
Avatar billede le_bon Nybegynder
29. oktober 2004 - 13:26 #11
Hvad er problemet?
Avatar billede papman Nybegynder
29. oktober 2004 - 14:20 #12
Prøv at hent:
http://www.keycode.dk/testlab/menu.fla
Når man køre musen hen over hurtigt sker der mærkelige ting. :(
Avatar billede le_bon Nybegynder
29. oktober 2004 - 14:59 #13
Den er ordnet her: www.foobar.nu/div/roll.fla

I dine mc's har jeg keyframe'en i frame 10 i actions layeret til frame 11. Før var der jo både en stop-action og en framelabel der skulle afspilles on rollout på samme tid. Derfor gik det i kludder når man kørte musen ind og ud så hurtigt at mc'en ikke nåede hen til frame 10. Så gik den bare i stå.

c",)
Avatar billede le_bon Nybegynder
29. oktober 2004 - 15:04 #14
"I dine mc's har jeg keyframe'en i frame... " = I dine mc's har jeg RYKKET keyframe'en i frame...
Avatar billede papman Nybegynder
29. oktober 2004 - 15:12 #15
Aaah I get it now. Tak igen - Det har virkelig driller som bar fanden!
You are a pal :-D
Avatar billede papman Nybegynder
29. oktober 2004 - 15:51 #16
drillet* even ;)