Avatar billede janesto Nybegynder
19. oktober 2004 - 11:04 Der er 7 kommentarer

analog video til digital til overspilning til HD eller DVD

Jeg har instaleret NorthQ 6600 sammen med VinDVD Creator 2, med henblik på at overspille mine analoge HI8 bånd til DVD, alt ser ud til at virke, indtil der kommer den besked- " Video-stream indeholder kopibeskyttelsesoplysninger. Optagelsen kan ikke fortsættes.
Jeg har fra NorthQ - hotline fået oplyst, at nogen har fået det til at lykkes, hvis signalet sendes gennem et tv.???!!!
Men det kan da ikke passe at mine HI8 bånd er kopibeskyttet! Der må da være en anden løsning??? Hjælp!!!
Avatar billede janesto Nybegynder
20. oktober 2004 - 13:21 #1
Jeg har nu fået oplyst at problemet skulle være at HI8 bånd er digitaliseret så jeg skal sende signalet gennem en vidio eller et tv. Det må vel foringe kvalitetet og er særdeles upraktisk. Findes der ikke en anden løsning????
Avatar billede norbert Nybegynder
20. oktober 2004 - 13:26 #2
Hvis du vil optage analogt til NorthQ, vil der nok ikke være nogen forringelse, da signalet jo egentlig bare går igennem vhs-maskinen og virker som "afkoder", men det lyder squ godt nok underligt, at man ikke bare kan afspille direkte ind. Kodningen, som er på båndet, vil jo glide med ud. Har du digital udgang fra dit kamera og evt. digital indgang i NorthQ? Så burde du kunne få det ind den vej.
Avatar billede norbert Nybegynder
20. oktober 2004 - 13:32 #3
Jeg har kigget lidt på produktet, og kan se, der er ingen digital indgang. Men hvis du har digital udgang, firewire, i dit kamera, kan du ooverføre signalet direkte fra dit kamera til PC'en, hvis du har firewire i PC'en. Et sådan kort kan erhverves for 2-300 kr., hvis du ikke har noget firewire.
Avatar billede norbert Nybegynder
20. oktober 2004 - 13:34 #4
Og så vil dine kopier blive 100 pct. magen til dine kamerabånd, da der vil blive tale om digital overførsel.
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
21. juli 2005 - 21:37 #5
Hejsa, sidder her med samme problem. Ideen med Digital overførsel er god nok, men Hi8 bånds maskiner er ikke med på den digitale fire wire bølge. Problemet med kopi beskyttelsen er grundet "støv" på båndende, dette er svaret fra NorthQ. Programmet læser den halvdårlig kvalitet som en kode på båndet, og vælger derfor at give svaret det er en digital kopi beskyttelse på produktet.

Der er for mig og se 2 muligheder.

1: køb dig andet kamera med hi8 bånd, der understøtter digital overførsel ( ca 4000 kr. )

2: find dig et andet program. NorthQ har et der tilbyder samme service, dog uden samme flotte brugerflade.
http://www.northq.com/faq/da/attachments/158/AVCapture.zip
det kan blot optage hvad der kommer gennem recorderen og gemmer det så i en fil. kvaliteten er ikke overraskende, men det er båndenden jo egentlig heller ikke, så det er nok det bedste du kan gøre. Derefter kommer problemet, programmet WinDVD er hamrende elendigt og redigere med. Selveprogrammet bruger for mange ram, hvilket går udover den meget lange redigerings tid. og for det andet er det næsten umuligt og gennemskue hvordan det skal sættes op, det ville være nemmere hvis "windows movie maker" kunne optage en kvalitet der var lidt bedre end 320*240.

Men det er sådan du kan optage dine film ind, hvordan du så vil redigere dem ved jeg ikke, dertil er jeg så kommet i problem løsningen. Har du fundet et svar ( det er jo lang tid siden det er skrevet dette indlæg ) vil jeg meget gerne høre det...

MVH Dennis
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
30. november 2005 - 18:18 #6
du kunne ikke bruge mit svar eller hvad?
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
05. december 2005 - 15:06 #7
der er i øvrigt kommet en ny version af "movie maker" som bare skal opdateres fra windows... Den kan optage bedre kvalitet... men jeg har desværre ikke haft mulighed for at afprøve skidtet da jeg pt kun er i besidelse af 128 mb funktionelle ram hos mine forældre... men så snart jeg for smidt det til min bærbare ser jeg lige på det igen.

MVH

Dennis