Avatar billede freia Nybegynder
19. oktober 2004 - 00:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

mindre skrift, mindre iconer

Efter at svigersønnen har brugt min computer, er iconerne  på skrivebordet blevet store. samtidig er skriften også blevet stor. hvordan retter jeg det tilbage til normal størrelse?
Det er også ligesom de websider,jeg henter, er for store til skærmen.
Avatar billede sharkman Nybegynder
19. oktober 2004 - 00:25 #1
Højreklik et sted på skrivebordet. Klik på Egenskaber. Klik på fanebladet Indstillinger. Hvis skærmopløsningen er f. eks. 600 x 800, så prøv at vælge en større opløsning, f. eks. 1024 x 768. Det skulle kunne løse problemet med ikonerne og skriftstørrelsen på skrivebordet.
M. h. t. Web sider, så kan du sikkert lave skriftstørrelsen større eller mindre ved at holde Ctrl nede, mens du drejer på musens Scroll hjul. Browseren husker sidste indstilling..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. oktober 2004 - 00:25 #2
Prøv i første omgang blot at genstarte computeren. Hvis han har brugt den til spil, vil den mange gange sætte opløsningen ned for at tilpasse skærmen til spillet og en genstart løser ofte problemet.
Ellers så højreklik skrivebordet og vælg egenskaber. Vælg fanebladet indatillinger.
Her er der en "skyder" hvor du kan sætte opløsningen op fra f.eks 640x480 til 800x600 eller 1024x768.
Prøv det og se om ikke problemet løses så.
Avatar billede freia Nybegynder
19. oktober 2004 - 00:41 #3
jeg har ændret på iconerne med en højere opløsning, , men websiderne vil ikke som jeg, det der med musen virker ikke.
iøvrigt har jeg også haft anden fejl,som er løst, og har genstartet mindst 1000 gange.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. oktober 2004 - 00:43 #4
I din internet explorer, klik vis | tekstsørrelse | mellem

Løser det dit webside problem ?
Avatar billede sharkman Nybegynder
19. oktober 2004 - 00:45 #5
Hvis du bruger Microsoft IE Explorer, så er der under menupunktet Vis et sted, hvor du kan indstille skriftstørrelsen - hedder vistnok tekststørrelse, og jeg mener, at du kan vælge mellem 5 - 6 forskellige størrelser
Avatar billede sharkman Nybegynder
19. oktober 2004 - 00:46 #6
Touché, Tonny
:-D
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. oktober 2004 - 00:49 #7
*s*
Avatar billede freia Nybegynder
19. oktober 2004 - 00:51 #8
i internet explorer er tekststørrelsen ikke markeret, så der kan jeg ikke ændre noget
Avatar billede freia Nybegynder
19. oktober 2004 - 00:55 #9
undskyld jeg tog  fejl, virker godt nok i explorer, jeg har sat den på mindst, men tilsyneladende betyder det ikke noget, skal måske genstarte?
Avatar billede sharkman Nybegynder
19. oktober 2004 - 21:33 #10
Du har sikkert fundet ud af det på nuværende tidspunkt, men ellers prøv bare at vælge en af de mellemste tekststørrelser..
Avatar billede freia Nybegynder
19. oktober 2004 - 23:56 #11
det fungerer delvis