Avatar billede skizo_someone Nybegynder
18. oktober 2004 - 23:05 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Simpelt program til at tegne modeller der skal bruges i matematik

Hej og godaften.

Jeg er pt. på mit 3. år af HTX og har matematik på a-niveau.
Vi skal have lavet et kursus arbejde som omhandler 'vektorer i rummet' og i den opgave skal der tegnes en simpel tegning af et hus i 3D. For at gøre det hele mere overskueligt har jeg prøvet at finde et program hvor jeg kunne plotte mine punkter ind i, hvorefter programmet mere eller mindre ordnede resten.

Det nærmeste jeg er kommet, er programmet "3D Grapher 1.2" som jeg har fundet på www.download.com men det har nogle mangler f.eks. kan man ikke få enheder med på akserne og det er ikke muligt at få vist koordinaterne ud for de pågældende punkter.

Da jeg gerne vil have det lavet ordenligt ville jeg lige høre om der var nogle derude der kendte et program som kunne netop dette og som var nemt at bruge uden man skal til at bruge flere timer på at sætte sig ind i det.

PÅ forhånd tak
Christian Rasmussen
Avatar billede lablo Nybegynder
18. oktober 2004 - 23:15 #1
Hvis jeg skal komme med at forslag så kan du prøve Autocad, det kan man sætte retnings linier ind meget præcist :-)

http://www.autodesk.dk/adsk/servlet/index?siteID=445226&id=4013253
der kan man bestille en 30 dages prøve version :-)
Avatar billede skizo_someone Nybegynder
18. oktober 2004 - 23:38 #2
jow...jeg var godtnok ude efter noget mere simpelt end AutoCAD
Avatar billede lablo Nybegynder
18. oktober 2004 - 23:44 #3
Tjaa ok. men hvis det samtidig skal være præcist så kommer jeg lidt til kort, for ellers er man ude i noget Visio. jeg kan ikke lige komme noget der er "let".
tag alligevel et kig på http://www.alias.com/eng/community/downloads/index.jhtml
det er et 3D program som er i den mere overskuelige ende, men stadigvæk ikke noget der er lært på et weekendkursus :-)

det er mine bedste bud !
Avatar billede skizo_someone Nybegynder
18. oktober 2004 - 23:50 #4
jeg vil da tage en kigger på det... tak for hjælpen
Avatar billede lablo Nybegynder
18. oktober 2004 - 23:52 #5
No problem