Avatar billede filmeditor Praktikant
18. oktober 2004 - 18:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvordan måler jeg

Hej alle.

Jeg håber at der er nogle som kan hjælpe mig med flg.

Det er sådn at jeg skal have fundet ud af længden og højden af en væg, længden af gulvet og dets brede...men jeg ved ikke helt hvordan jeg kan finde ud af hvordan jeg måler det.

Jeg har en dwg tegning af min skole, der hvor jeg skal have målt. Når jeg loader filen ind i autocad 2005 så står der ikke angivet nogle mål. Det eneste mål der er angivet er i en box nede i højre hjørne hvor der står "Format:A0 og Mål: 1:500

Hvordan kan jeg så måle de vægge og gulve og andet?
Jeg er ret ny når det kommer til autocad
Avatar billede cerb Nybegynder
18. oktober 2004 - 18:23 #1
hvis alt er som det plejer, så er der en værktøjlinie foroven der hedder dimension, der vælger du hvilken dimension du vil måle og vælger i dit tilfælde, endepunkterne for din væg.
Avatar billede filmeditor Praktikant
18. oktober 2004 - 18:39 #2
cerb jeg har prøvet det du skrev. Jeg gik op i dimension, jeg tog så linear og valgte endepunkterne...så kom den op med et resultat som hed: 13820
Er det 13meter 82cm ?
Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
19. oktober 2004 - 21:56 #3
Jep!! Autocad (mit ihvertfald) måler i mm som udgangspunkt.
Avatar billede cerb Nybegynder
20. oktober 2004 - 07:51 #4
som knaldperle siger, så er det i mm.
Avatar billede filmeditor Praktikant
20. oktober 2004 - 13:36 #5
cool nok knaldperle og cerb. Jeg har nu fundet ud af det, og det er bare lækkert.
Tak til jer begge