Avatar billede cyberspace Nybegynder
18. oktober 2004 - 11:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hvordan deaktiverer jeg at den leder efter Sata disk ved opstart

Jeg vil gerne have slået fra at min pc under opstart leder efter sata disk(e) så jeg kan fåe en hurtigere opstart.

Ved godt at det hvist nok drejer sig om en jumper på bundkort der skal flyttes.

men er der ikke nogen der kan komme  men en kort detaljeret forklaring af hvad jeg skal gøre
Avatar billede cyberspace Nybegynder
18. oktober 2004 - 11:32 #1
Mit bundkort er Asus P4800-E Deluxe
Avatar billede bassi Nybegynder
18. oktober 2004 - 12:11 #2
Du burde kunne deaktivere det i bios. Der kommer du ind ved at trykke DEL under opstart (det kan dog også være en anden tast du skal trýkke på). Find det sted hvor der står Sata og deaktiver og gem opsætning
Avatar billede cyberspace Nybegynder
18. oktober 2004 - 12:49 #3
har været inde i bios og vælge at den kører ide disk(e) istedet for Sata

men der er ikke et punkt der hedder satadiske hvor man kan værge deaktiver.

En del har nævnt at det skal gøres ved hjælp af en jumper på motherboard
Avatar billede Meggel Novice
18. oktober 2004 - 16:32 #4
cyberspace.. det er i bios.. har det samme bundkort.. og har selv gjordt det.. den ligge under advanced-> onborad devices config->onboard promise controller.. sæt den til disabled.. og så er du klar..
Avatar billede cyberspace Nybegynder
21. oktober 2004 - 10:03 #5
fruth>> 1-0 til dig, det var det der skulle gøres - Takker for hjælpen
Avatar billede Meggel Novice
21. oktober 2004 - 16:37 #6
ingen problem.. :D