Avatar billede iceyblue Nybegynder
17. oktober 2004 - 21:18 Der er 1 løsning

Custom DataGrid

Hejsa...

Jeg har lavet overloaded et par metoder i en klasse, som arver fra DataGrid base klassen...

Det virker fint....dvs. det at koble datagriddet op på en database og vise alle div. kolonner...

Mit problem er, at jeg også har behov for, at vise div. kolonner "igennem" en tableStyle...Men det jeg kan simpelthen ikke få det til at fungere, den viser kun stadig alle kolonnerne fra databsen og ændrer heller ikke bredden eller lign. på kolonnerne...:(

Hvad gør jeg forkert?

//Min custom dataGrid klasse
UDDataGrid udg = new UDDataGrid();

HER SÆTTER JEG ALLE DIV. PROPERTIS PÅ DATAGRIDDET

string SQLForespørgsel = "SELECT * FROM tabelPatientResultater";

        matchendeRækker.Clear();
        matchendeRækker = ole1.Søg(forbindelseTilDataBaseABXMicrosCRP,SQLForespørgsel);
        udg.DataSource = matchendeRækker;

        // Create a table style that will hold the new column style
        // that we set and also tie it to our customer's table from our DB
        DataGridTableStyle tableStyle = new DataGridTableStyle();
        tableStyle.MappingName = "tabelPatientResultater";
        tableStyle.ReadOnly=true;

        // since the dataset has things like field name and number of columns,
        // we will use those to create new columnstyles for the columns in our DB table
        int numCols = matchendeRækker.Columns.Count;

        DataGridTextBoxColumn  aColumnTextColumn;

        for(int i = 0; i < numCols; ++i)
        {
            aColumnTextColumn = new DataGridTextBoxColumn ();

            aColumnTextColumn.HeaderText = matchendeRækker.Columns[i].ColumnName;
            aColumnTextColumn.MappingName = matchendeRækker.Columns[i].ColumnName;
            aColumnTextColumn.ReadOnly = true;
            aColumnTextColumn.Format = "";
            aColumnTextColumn.FormatInfo = null;
            aColumnTextColumn.Width = 20;

            tableStyle.GridColumnStyles.Add(aColumnTextColumn);
            aColumnTextColumn = null;
        }

        // make the dataGrid use our new tablestyle and bind it to our table
        udg.TableStyles.Clear();

        tableStyle.RowHeadersVisible = false;

        udg.TableStyles.Add(tableStyle);
        tableStyle.DataGrid = udg;
        this.panelSøgDataGrid.Controls.Add(udg);
Avatar billede iceyblue Nybegynder
17. oktober 2004 - 22:56 #1
tableStyle.RowHeadersVisible = true;