Avatar billede mike_1212 Nybegynder
17. oktober 2004 - 18:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Send form med ASP

Hejsa, ny her

Spørgsmålet er:
Min udbyder giver mig mulighed for at sende mails med ASP med dette script:

Set objMail = Server.CreateObject( "CDONTS.NewMail" )
objMail.To = "recipient@domain.dk"
objMail.From = "sender@yourdomainatbone.dk"
objMail.Subject = "Test mail using Chili!Mail"
objMail.Body = "Hi Recipient" & vbcrlf & vbcrlf & "Email from my web site"
objMail.Host = "smtp1.b-one.nu"
objMail.Send
Set objMail = Nothing

Mit promblem er at jeg skal ha oplysnigerne fra en form med i denne mail. I min html har jeg denne kode:

form action="cgimail.asp" method="get" name="formCFC" id="formCFC"

Hvordan får jeg ASP scriptet til at medtage oplysningerne fra min udfyldte form?

Tak på forhånd.

Mike
Avatar billede eagleeye Praktikant
17. oktober 2004 - 18:34 #1
Du nød til selv at bygge en streg op som indeholder oplysningerne eks:

sbody = "Navn = " & request("navn") & "<br>"
sbody = sbody & "Email = " & request("email") & "<br>"
sbody = sbody & "by = " & request("by") & "<br>"
..

Så kan det ligges ind i bodyen:

objMail.Body = sbody
Avatar billede para7 Nybegynder
17. oktober 2004 - 18:37 #2
Hvis du vil bruge method="get" får du det overført som querystring. Normalt vil man ikke eksponere dataene, derfor method="POST". Hvad vil du bruge af de to?
Avatar billede para7 Nybegynder
17. oktober 2004 - 18:39 #3
Ja. som eagleeye viser det, kan man bare bruge request, så hentes det alligevel.
Avatar billede eagleeye Praktikant
17. oktober 2004 - 18:39 #4
Du kan bruge dette så den selv laver strengen:

for each item in Request.Querystring
  sbody = sbody & item & " = " & Request.Querystring(""&item) & "<br>"
next

Hvis du vil bruge method="post" i formen er det bare at rette Request.Querystring til Request.Form
Avatar billede mike_1212 Nybegynder
17. oktober 2004 - 18:57 #5
Jeg er forholdsvis nybegynder så jeg er ikke 100% med på hvad i mener.

Hvad ligger jeg i ASP'en og hvad skal ligge i HTML'en? Jeg har en hel form med tekstfelter og radiobuttons og dit og dat.

Jeg går ud fra at denne kode er i ASP'en:

for each item in Request.Querystring
  sbody = sbody & item & " = " & Request.Querystring(""&item) & "<br>"
next

Men hvad gør jeg i HTML'en for at det skal virke, skal der ændres noget på de enkelte form elementer eller hvordan hænger det helt sammen?
Avatar billede eagleeye Praktikant
17. oktober 2004 - 19:02 #6
Du skal sådan set ikke ændre noget i selve HTML koden du skal lave en fil som hedder cgimail.asp som kan sende mailen. Det man sender er det man taster ind i formen, eller hvilken radio knap er valgt.

Det filen skal indeholder er dette:

for each item in Request.Querystring
  sbody = sbody & item & " = " & Request.Querystring(""&item) & "<br>"
next

Set objMail = Server.CreateObject( "CDONTS.NewMail" )
objMail.To = "recipient@domain.dk"
objMail.From = "sender@yourdomainatbone.dk"
objMail.Subject = "Test mail using Chili!Mail"
objMail.Body = sbody
objMail.Host = "smtp1.b-one.nu"
objMail.Send
Set objMail = Nothing
Avatar billede mike_1212 Nybegynder
17. oktober 2004 - 19:17 #7
Cool, så er det ved at være der. Det eneste problem er at jeg modtager form informationerne i en lang sætning i min mail, er der en måde at komme uden om det?
(Lige et helt andet spørgsmål, når du svarer igen skal jeg så bare trykke på accepter for at give dig point'ne?)
Avatar billede eagleeye Praktikant
17. oktober 2004 - 19:20 #8
ok prøv at rette det fra:

for each item in Request.Querystring
  sbody = sbody & item & " = " & Request.Querystring(""&item) & "<br>"
next

Til dette:

for each item in Request.Querystring
  sbody = sbody & item & " = " & Request.Querystring(""&item) & vbCrLf
next

Du skal markere navnet i listen over dem som har svaret også selvom der kun er et navn før du trykker accepter.
Avatar billede eagleeye Praktikant
17. oktober 2004 - 19:22 #9
hvis vbCrLf driller kan det skrives som Chr(13) & Chr(10):

for each item in Request.Querystring
  sbody = sbody & item & " = " & Request.Querystring(""&item) & Chr(13) & Chr(10)
next
Avatar billede mike_1212 Nybegynder
17. oktober 2004 - 19:26 #10
Det virker perfekt, tusind tak for hjælpen. Dejligt sted det her.
Endnu engang tak. Svaret er godtaget!