Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
17. oktober 2004 - 01:31 Der er 50 kommentarer

Win xp?

Hvad f....n er der galt med Windows Xp?
Microsoft er kommet med en genial ting de kalder servicepack 2. For mit vedkommende betyder det at min computer skal til service, for den virker simpelthen ikke mere efter opdateringen. Den kan ikke en gang starte op. Selfølgelig kan jeg godt se at med denne opdatering er computeren blevet mere sikker. Det er jo klart når den ikke en gang kan starte windows op.
Er der andre derude der har haft problemer med servicepack 2?
Avatar billede overloaded Mester
17. oktober 2004 - 01:47 #1
Ja, har haft masser af problemer med sp2. Så jeg blev så gal på det hele at jeg formaterede lortet.
Avatar billede overloaded Mester
17. oktober 2004 - 01:50 #2
Men det er noget med at alt spyware skal slettes fra computeren inden sp2 installeres.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 01:58 #3
Det burde du kunne redde *S*

Prøv dette og hav din administrator adgangskode klar:

1: Smid din XP skive i cd-rom drevet, gå ind i bios, sæt cd-rom til "First boot device" og tryk <F10> bekræft at du vil gemme og genstarte.
2: Tryk på en tast for at starte fr cd-rom, når du bliver bedt om det.
3: Der indlæses filer til installation.
4: Når du kommer så langt, at du bliver spurgt om du vil installere eller reparere, skal du vælge <R> for reparation i consolmode.
5: Tryk <1> for at vælge dit Windows-drev.
6: Indtast adgangskoden.
7: Skriv -> chkdsk /r

Nu bliver installationen repareret, men du beholder dine indstillinger og din opsætning.

8: Tag cd-rommen ud, når reparationen er færdigt og genstart.

Hvis ikke dette løser problemet er det ikke fordi Windows er i stykker, men snarere på grund af nogle indstillinger du selv har sat, manglende/ødelagte drivere eller hardware som ikke virker optimalt. Prøv da at geninstallere alle dine hardwaredrivere.
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
17. oktober 2004 - 02:01 #4
Ja ja, fint nok. Jeg har aldrig haft problemer med win xp før efter opdateringen. Jeg ville skam gerne prøve forslaget, men det er temmelig svært når den fryser ved opstartsbilledet.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 02:02 #5
Men ellers har "overloaded" helt ret *S*
Det skaber problemer af den ene eller den anden slags, hvis SP2 installeres oven i virus og spyware.

Min egen pc var dog 100% ren da jeg opgraderede fra SP1 til SP2 og jeg fik også problemer. Derfor udførte jeg ovenstående reparation, hvorefter der ikke har været skyggen af problemer *S*
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 02:03 #6
Du kommer vel ikke så langt som til opstartsbilledet, hvis du booter fra cd-rom ?
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
17. oktober 2004 - 02:04 #7
Nej det har du ret i. Så fryser den med det samme. :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 02:07 #8
Hmm - så har du sansynligt vis, problemer med dine ram.
Har du mere end en blok i, - prøv da at tage den ene ud og se om det hjælper.
Gør det ikke det, - prøv da omvendt.
Test:
http://www.memtest86.com/
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
17. oktober 2004 - 02:07 #9
Det er sq da fustrerende at et så dyrt styresystem ikke virker ordenligt. Jeg forstår godt at folk kopierer windows. Hvem fa...n gider at betale for noget der er så ustabilt og er så fuld af fejl.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 02:08 #10
Rolig nu *S*
Det problem du har kan ikke skyldes Windows, hvis den allerede fryser INDEN du kommer derind vel ;-)
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
17. oktober 2004 - 02:09 #11
For 1½ time siden var jeg tilfreds med windows. Det var inden jeg opdaterede til sp2. Da havde jeg kørt i 2 år uden et eneste problem på den maskine.
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
17. oktober 2004 - 02:13 #12
Jeg mener bare at når den flipper ud efter at jeg har opdateret så kan det jo kun wære opdateringen der har gjort et eller andet.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 02:14 #13
Kommentar: overloaded
17/10-2004 01:50:12 ->> Bemærk kommentar *S*

Test du nu de ram *S*
Forstår ikke du brokker dig så højlydt ?
Hvis du har haft Windows kørende UDEN problemer i to år, så har du ikke noget at klage over. Det ligger helt fast. Enten har du været rigtig god til at passe på din maskine, eller også har du været ualmindelig heldig.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 02:18 #14
Det kan også være dit grafikkort som pludselig er stået af.
Lån evt. et andet og få det konstateret *S*

Vi fortsætter:
Bundkort, CPU, Harddisk - you name it.

Hvis du ikke kan komme i gang med en reparation, fordi pc'en fryser inden du skal vælge at starte fra cd-rom, tyder det på en eller anden form for hardwarefejl.
Det er du ikke den eneste som har prøvet - intet holder evigt.
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
17. oktober 2004 - 02:19 #15
Ok. Jeg har pillet én ramblok ud. Det var ikke den der var noget galt med. Der er kun den ene i. Jeg har prøvet en anden ny ramblok, og problemet er der stadig. Grunden til at jeg brokker mig højlydt er at sp2 er blevet rost til skyerne på trods af at der er så mange der har haft problemer med den. Derudover bruger jeg computeren i mit daglige arbejde, så jeg er ligesom lidt afhængig af at den kører stabilt.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 02:22 #16
Jeg kan godt se hvad du mener, men tror det er en tilfældighed, at det gik galt lige efter installationen af SP2. Det tyder altså (som du beskriver det) på en hardwarefejl.

Du har været i bios og valgt cd-rom som <First boot device> ikke ?
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
17. oktober 2004 - 02:25 #17
Nej. Jeg kan ikke gøre noget når computeren fryser jo.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 02:28 #18
Jamen kan du ikke en gang komme ind i bios er der overhovedet ingen tvivl.
Din hardware har lidt skade.

Prøv at ta' bundkort batteriet ud i fem min. og sæt det derefter på plads igen. Kan du derefter stadig ikke komme ind i bios må pc'en på værksted, hvis du ikke selv vil rode med ny hardware.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 02:29 #19
Det her lyder måske dumt.
Men ved du hvordan du kommer ind i bios ?
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
17. oktober 2004 - 02:30 #20
Tror bare at jeg må købe en ny computer på mandag. Kan man få en der overhovedet ikke indeholder nogen former for microsoft produkter?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 02:33 #21
Ja - du kan få en uden styresystem. Og så kan du selv installere Linux på den.
Men har du ikke arbejdet med Linux før, er det altså ikke sådan lige at sætte sig ind i.
Derudover skal du vide, at alle øvrige Micrsoft produkter IKKE kan arbejde sammen med Linux
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
17. oktober 2004 - 02:35 #22
Fint. :) SÅ bliver det sådan en løsning jeg skal have.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 02:39 #23
Så kan jeg ikke hjælpe dig yderligere, for jeg er nemlig en 100% Microsoft-bruger, som ikke fatter en meter af Linux.
Men ellers har du jo gode gamle ustabile Windows ME, kan jeg se i dine gamle tråde.
Avatar billede overloaded Mester
17. oktober 2004 - 02:47 #24
Hehe, tager sku hatten af for mr.galaxy, fuld respekt der. Er selv stor fan af Linux men kører godtnok windows fordi de fleste spil kræver det.
Så ka' de lære det.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 02:48 #25
Så blev der stille - skal jeg ta' det som et udtryk for, at du har fået den hjælp du ville ha', så bedes du acceptere mit svar.
Ellers afvise,- da vi jo ikke kommer længere her på grund af din beslutning.
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
17. oktober 2004 - 02:57 #26
Jeg ved sq ikke rigtig hvad jeg skal gøre her. Jeg vil aller helst have min computer til at virke igen med det samme da jeg har temmelig meget arbejdsrelateret stof liggende der som jeg ikke har nogen backup af.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 02:58 #27
Følg mit råd med at teste din hardware - det er vejen frem *S*
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
17. oktober 2004 - 02:59 #28
Og hvordan skal jeg så teste den?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 03:00 #29
Kig min kommentarer igennem her - så kan du teste både dine ram og finde ud af, om det er dit grafikkort som er stået af *S*
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
17. oktober 2004 - 03:02 #30
Jeg ved ikke om jeg har nævnt det, men min computer fryser. Det vil kort og godt sige at jeg egentlig ikke kan gøre så meget end at sidde og se på et stillbillede af en sort skærm.
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
17. oktober 2004 - 03:06 #31
Ja, nu er jeg så nået frem til at den kan starte op. Jeg rev stikket ud og lod den slappe lidt af. Den starter op, og så kan jeg vælge mellem fejlsikret tilstand o.s.v, men ligemeget hvad jeg vælger så kommer den hele tiden tilbage til det samme med at jeg skal vælge igen.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 03:06 #32
Du skal ind i bios - kan du det ?
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
17. oktober 2004 - 03:07 #33
Det ved jeg ikke. Det er en compaq. How?
Avatar billede overloaded Mester
17. oktober 2004 - 03:08 #34
Findes der ikke et eller andet program der kan gendskabe data eller en slags boot disk til det.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 03:13 #35
Du ku' da godt ha' sagt allerede kl. 02:01:54, at du ikke anede hvordan du skulle komme ind i bios. Så kunne jeg har sparet en hel times arbejde her :-(

Prøv at trykke gentagne gange på <Del> tasten, lige efter du har tændt for maskinen.
Bliv ved til du havner i bios.
Er det ikke <Del> tasten, må du kigge i din manual. Ellers kan du være heldig det står på skærmen lige når den hvide tekst begunder at komme på skærmen.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 03:15 #36
Du kan måske være heldig, at du der hvor du også kan vælge fejlsikret tilstand kan vælge, "Sidst kendte fungerende ....."
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
17. oktober 2004 - 03:16 #37
Ja, så er jeg i bios. Undskyld. Det bed sidst kendte..... det giver det samme resultat, nemlig at den bare starter forfra.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 03:20 #38
Undskyldning accepteret *S*
Der skal du så et sted vælge, at sætte dit cd-rom drev som "First boot device", gemme opsætningen ved et tryk på <F10> er det som regel og derefter følge mit råd her -
Kommentar: victor-1
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
17. oktober 2004 - 03:22 #39
Hmm, så er problemet bare at jeg ikke har den cd. :(
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 03:23 #40
Nej, nej, nej - nu stopper festen.
Skaf den *LOL*
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
17. oktober 2004 - 03:26 #41
Det er jo ulovligt. Computeren er købt med win xp. For et års tid siden fik vi stjålet en rimelig stor samling cd'ere, deriblandt var bla. alt hvad der fulgte med til computeren.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 03:29 #42
Hvad er ulovligt ?
Jeg har på ingen måde opfordret til ulovligheder her.
Og i starten sagdu, at den havde kørt upåklageligt i to år - hva' er vi ude i her ?
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
17. oktober 2004 - 03:30 #43
Ja, den har kørt upåklageligt i 2 år. Hvad har det med at jeg ikke har nogen rescue cd mere at gøre? Hvis jeg skal skaffe en win xp cd, så er det eneste alternativ jo en kopi, og det er ikke lovligt.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 11:09 #44
Et held at E lukkede ned i går. Jeg var træt og var vist ved at blive lidt gnaven.
Men først "glemmer" du at fortælle mig, at du ikke ved hvordan du skal komme ind i bios som er den første betingelse. Du undskylder og jeg accepterer din undskyldning.

Dernæst kommer du i tanke om, at du ikke har WinXP CD'en og begynder, som jeg opfattede det at tale om, at jeg opfordrede til ulovligheder hvilket der under ingen omstændigheder var tale om.

Denne kommentar misforstod jeg:
"For et års tid siden fik vi stjålet en rimelig stor samling cd'ere, deriblandt var bla. alt hvad der fulgte med til computeren."
Jeg opfattede den som om, at du kun havde haft PC'en i et års tid, hvilket ikke passede særligt godt sammen med det du fortalte tidligere.
Det beklager jeg.

I din sidste kommentar som jeg så ikke nåede at læse inden E lukkede skriver du, at eneste alternativ er, at bruge en ulovlig kopi. Det er imidlertid ikke tilfældet.

Du køber en ny, eller låner en af en ven, hvilket ikke er ulovligt når det blot handler om en nødtørftig reparation, for at redde materiale.
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
17. oktober 2004 - 13:11 #45
Ok så. Jeg har fået lov til at låne en xp cd. Jeg får den senere idag, og så vil jeg prøve at følge dit råd.
Jeg troede seriøst at det var ulovligt at låne en kopi, men jeg er da glad for at det ikke er. :-)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 14:38 #46
En original WinXP CD-rom kan/må kun installeres på én maskine og vil kun fungere sammen med den pc den er installeret på første gang. Men da der på din maskine i forvejen er installeret en lovlig version af XP, kan/må du gerne låne en til en reparation.
Jeg er dog pludselig blevet i tvivl om det overhovedet kan lade sig gøre, da der vil opstå en konflikt med hensyn til installations-nøglen.

Men ellers er alternativet, at du må flytte harddisken over i en maskine som fungerer og der montere den som en ekstra harddisk du kan tilgå fra Windows og dermed få taget backup af dine ting. Senere når du får formateret og installeret et styresystem på din egen disk, kan tingene flyttes tilbage igen.
Avatar billede cerb Nybegynder
17. oktober 2004 - 14:43 #47
hvis han har nøglen er det ikke noget problem, nøglen er ikke relateret til en win xp cd
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. oktober 2004 - 10:13 #48
Har du fået styr på mr.galaxy ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
22. oktober 2004 - 11:56 #49
Hallo *S*
Avatar billede cerb Nybegynder
22. oktober 2004 - 12:49 #50
hehe victor, lader til det er endnu en bruger der ikke giver respons, man må gå udfra de har afmeldt at modtage email ved kommentar og svar :D