Avatar billede r1d1 Nybegynder
16. oktober 2004 - 20:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Pixelview tvkort problemer

Jeg har prøvet at installere et Pixelview tvkort på min pc, som kører win 2000.
Når maskinen starter op kommer der en meddelelse:
PCI CARD in slot 2 share irq with promise IDE controller.
Make sure that the card support IRQ sharing.
Og så noget med at sige yes/no.
jeg sagde yes og da pc`en kørte, så fandt jeg ud af ingen af mine cd/dvd/diskette drev virkede.
Jeg afstallerede sælfølgelig igen men....., Kan jeg få kortet til at virke og hvordan gør jeg ?
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
16. oktober 2004 - 21:46 #1
Prøv et andet PCI-slot.
Avatar billede r1d1 Nybegynder
17. oktober 2004 - 01:02 #2
Samme resultat
(Jeg går i seng nu, er på igen i morgen - go` nat.)
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
17. oktober 2004 - 09:59 #3
Hvad hedder dit bundkort?  Hvor mange slots bruger du i forvejen? Så er det nemmere at finde fejlen.
Avatar billede r1d1 Nybegynder
20. oktober 2004 - 21:35 #4
Jeg har ikke den store tekniske viden men på fakturen står der
ASUS A7V,Socket A bundkort.
Jeg åbnede mit tower og Der er 5 hvide slots.
Fra øverste og ned mod gulvet mrk. 1 til 5 er række følgen..
1.Fri
2.Fri (Prøvet TV - kort)
3.netkort
4.lydkort.
5.Fri (Prøvet TV - kort)

Håber at det kan hjælpe dig .
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
21. oktober 2004 - 19:48 #5
Beklager svartiden - har været på arbejde i laaang tid.

Du kan gøre følgende:  Prøv at sætte lydkortet i slot nr. 2 og sæt så TV-kortet i slot 4. Hvis dette ikke virker skal IRQ-settings ændres manuelt i BIOS eller windows.

I Bios under PCI-ressources kan du vælge hvilket IRQ, der skal gælde for et specifikt PCI-slot. Prøv IRQ 3 5 eller 9.
Ofte er det lettere i windows under enhedshåndteringen, hvor ugyldige IRQ's ikke vises.
Avatar billede r1d1 Nybegynder
23. oktober 2004 - 10:03 #6
Hej Bukkebruse.
Jeg prøvede at skifte slot for tv-kortet uden held.
Så nu ser min opsætning på bundkortet sådan ud:

0. Øverst brun slot - skærmkort.
Hvide slots:
1.ledig
2.lydkort
3.netkort
4.tvkort
5.ledig, men der er isat en række usb port bagtil.
Jeg synes ikke at det til at finde ud at ændre i windows, men

Jeg har fundet stedet i bios, men jeg skal lige have lidt hjælp.
Det ser sådan ud:
Slot 1 IRQ:auto
Slot 2 IRQ:auto
Slot 3 IRQ:auto
Slot 4/5 IRQ:auto

Jeg håber at det lykkes nu.
Hilsen Sherlockdk.
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
23. oktober 2004 - 19:54 #7
Godt så prøv dette: Skift IRQ-setting for slot4/5 til 9. Det er normalt ledigt.
Avatar billede r1d1 Nybegynder
25. oktober 2004 - 16:46 #8
Mange tak for det, nu kører det og mine drev virker.
Sherlockdk
Nu mangler jeg bare en reg - kode på WinDVB, men jeg prøver på nettet ;)
Avatar billede r1d1 Nybegynder
25. oktober 2004 - 16:49 #9
Lav et SVAR, og ikke nogen KOMMENTAR, så jeg kan give dig point.
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
25. oktober 2004 - 16:54 #10
Her har du svaret. Ville ikke lægge et svar før det lykkedes ;)