Avatar billede akj Nybegynder
08. marts 2001 - 11:14 Der er 10 kommentarer

Forkert dato

Jeg har et indtastningsfelt, hvori brugerne skal angive en dato f.eks 06-03-01 for
at se reservationer for den. 06 marts 2001.

Men istedet er det reservationer for den 03 juni 2001 der vises.

Hvis jeg indtaster datoen 21-02-01, så kommer reservationer for 21 februar 2001.

På Info-serverne har jeg sat datoformatet til dansk.

Min SQL sætning ser således ud:

Query = \"SELECT * FROM booking_lokaler
WHERE
booking_lokaler.datofra <= #\"& Thisday &\"#
AND
booking_lokaler.datotil >= #\"&Thisday&\"#
ORDER BY booking.klokkenfra

Hvad er der galt ??
Avatar billede slash Nybegynder
08. marts 2001 - 11:20 #1
har du prøvet manuel at sætte en dato ind? altså

Query = \"SELECT * FROM booking_lokaler
WHERE
booking_lokaler.datofra <= #\"& 06-03-2001 &\"#
AND
booking_lokaler.datotil >= #\"&06-03-2001&\"#
ORDER BY booking.klokkenfra

hvor får du thisday fra?
prøv evt. at sætte sesion.lcid=1030 på din side --> dette sikrer dk-datoformat
Avatar billede slash Nybegynder
08. marts 2001 - 11:20 #2
du bruger access?
Avatar billede slash Nybegynder
08. marts 2001 - 11:22 #3
thisday skal være i formatet Måned-dag-år :O)
Avatar billede slash Nybegynder
08. marts 2001 - 11:22 #4
tror jeg!
Avatar billede nute Nybegynder
08. marts 2001 - 11:25 #5
Du må antakelig formattere datoen sånn at de stemmer overens. som det ser ut så fungerer den ene inntastningen, men ikke den andre. Et tips for å tvinge brukeren til å taste inn korrekt, er jo å benytte dropdown istedenfor et text felt...da vet man iallefall at man får datoen i korrekt format. Du kan jo også i din SQL prøve:

Format$([datokolonne],\'dd-mm-yyyy\')

(hvor \'dd-mm-yyy\' er det samme formatet som du har i din datokolonne.)

sånn at det ser sånn ut:

Query = \"SELECT *, Format$([datokolonne],\'dd-mm-yyyy\') AS fullDate FROM booking_lokaler
WHERE
booking_lokaler.datofra <= #\"& Thisday &\"#
AND
booking_lokaler.datotil >= #\"&Thisday&\"#
ORDER BY booking.klokkenfra\"

/nute
Avatar billede akj Nybegynder
08. marts 2001 - 12:14 #6
Datoen kommer fra en indtastningsside hvor dato bliver lagt ind i variablen thisday.

Og jeg har prøvet med en manuel dato, virker ikke.

Ja det virker med måned-dato-år, men jeg vil have det til at være dato-måned-år
Avatar billede slash Nybegynder
08. marts 2001 - 12:17 #7
så kan du jo sige, at det du får fra et indtastningsfelt bliver omdannet til måned-dag-år og så sætter du det resultat = thisday
Avatar billede akj Nybegynder
08. marts 2001 - 13:53 #8
Hvad skal der stå i \"datokolonne\"
Avatar billede slash Nybegynder
08. marts 2001 - 13:58 #9
det her bliver noget klyt!

Gør som nute foreslår med en dropdownbox med dine datoer fra tabellen! Det er lettere og oxo mere vedligeholdelsesvenligt!
Avatar billede nute Nybegynder
08. marts 2001 - 14:04 #10
akj >> \"datokolonne\" er navnet på din kolonne som inneholder datoene