Avatar billede edderduns Nybegynder
15. oktober 2004 - 21:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

MsgBox vil ikke

Hej Eksperter
Jeg har fosøgt at lave et program i VB
Jeg har kun indsat følgene kode:

Dim KronerPaaKonto As Single

Private Sub cmdVisSaldo_Click()
MsgBox = ("Der Står " & KronerPaaKonto & " kroner på din konto")
End Sub

Jeg kan godt køre programmet men hver gang jeg trykker på cmdVisSaldo knappen kommer følgene fejl melding op:

Compile error:

Function call on left-hand side of assignment must return variant or object.

Hvad kan jeg gøre???
Det er VB 6.0 Enterprise edition
Avatar billede egede Nybegynder
15. oktober 2004 - 21:26 #1
MsgBox("Der Står " & KronerPaaKonto & " kroner på din konto")

Skal det så vidt jeg husker hedde :)
Avatar billede edderduns Nybegynder
15. oktober 2004 - 21:31 #2
Har fundet svaret der var en fejl da jeg installerede VB ellers tak. Tror dit tip ville virke.
Avatar billede edderduns Nybegynder
15. oktober 2004 - 21:31 #3
lukket
Avatar billede and_ Nybegynder
15. oktober 2004 - 21:40 #4
lidt unfair for et korrekt svar ! :s
Avatar billede joern Nybegynder
15. oktober 2004 - 22:59 #5
Hej.

Jeg synes som 'and' at det er forkert at tage point selv, når et svar er korrekt.  Jeg synes også at 200 point er mange for et ret enkelt spørgsmål.
Jeg vil alligevel 'forære' edderduns hvorledes 'msgbox =' kan anvendes.

  x = msgbox("Der står " & kr & " på din konto",48,"Medd. vedr. saldo.")

Så får du en overskrift i message-boksens titellinie og et informations-ikon i boksen.  x tildeles en arbitrær heltalsværdi, der ikke umiddelbart er anvendelig.

Ønsker man spørgsmåls-ikon er tallet 36.  I dette tilfælde returneres 2 6 eller 7 som kan anvendes til at bruge betingelser på svaret.

Der er flere andre muligheder.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede olebole Juniormester
15. oktober 2004 - 23:08 #6
<ole>

Uanset, hvormange hundrede gange, du reinstallerer VB, vil din sub _altid_ give fejl.
Svaret på dit spørgsmål fik du af egede - det havde intet at gøre med, om du reinstallerer eller ej.

/mvh
</bole>
Avatar billede and_ Nybegynder
15. oktober 2004 - 23:17 #7
hvis man kigger på dine "3" spg. virker det jo næsten planlagt at du stiller spg. får et svar og tager pointene selv... eller har du en bedre forklaring...

Forklaring udbedes!
Avatar billede joern Nybegynder
16. oktober 2004 - 00:01 #8
Hej.

Ja, 'and' har sørme ret.  Du tager dine point tilbage.  Det er dumt.  I længden vil 'eksperterne' huske dig, så får du til sidst ingen svar på dine spørgsmål.

Brug lidt færre point ad gangen og tjen evt. nogle i kategorier, hvor du har viden at dele ud af.

/ jørn
Avatar billede edderduns Nybegynder
16. oktober 2004 - 17:44 #9
Der var jo ingen rigtige svar....:s
Avatar billede olebole Juniormester
16. oktober 2004 - 18:29 #10
Det er muligt, din viden er så begrænset, at du ikke kender et korrekt svar, når du får et. Ikke desto mindre, fik du et fuldt korrekt svar fra egede ... i det aller første indlæg i denne tråd.

I alle de hundrede tusinder af Visual Basic, der er installeret rundt om i verden vil

Private Sub cmdVisSaldo_Click()
MsgBox = ("Der Står " & KronerPaaKonto & " kroner på din konto")
End Sub

udløse fejlen: "Function call on left-hand side of assignment must return variant or object."

Det _skal_ den gøre, da dit forsøg på at skrive en sub er gået fuldstændig skævt. Den sub _kan_ ikke andet end at udløse en fejl.

Men okay ... det må du selv rode med. Du bliver dog ikke den første på Eksperten, der må sande, at det kan blive utroligt svært at opnå svar efter man har udvist tåbelig og arrogant opførsel.